Sökning: "Destination management organization DMO"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden Destination management organization DMO.

  1. 6. Destinationskommunikation i det nya nätverkssamhället : En analys av de nordiska ländernas destinationsorganisationers digitala nätverk

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Lisa Karm Togo; Linn Backlund; [2013]
    Nyckelord :network; network society; social media; Destination Management Organization DMO ; tourism; nätverk; nätverkssamhälle; sociala medier; destinationsmarknadsföringsorganisation DMO; turism;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kartlägga de nordiska nationella destinationsorganisationernas digitala nätverk och därefter analysera hur nätverket och de olika plattformarna används för att slutligen diskutera på vilket sätt det går att generalisera ett optimalt nyttjande av nätverk för destinationskommunikation. Frågor som som använts för att undersöka detta är: Hur ser de nordiska ländernas nationella destinationsorganisationers digitala nätverk ut? Hur har nätverkssamhällets trender influerat de nordiska ländernas nationella destinations- kommunikation? Nätverk och nätverkssamhälle är den teoretiska ram som undersökningen utgått från. LÄS MER

  2. 7. Relationers påverkan på destinationsvarumärken : En fallstudie av två destinationers turismnätverk

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Therése Segervall; Kristin Svensson; [2012]
    Nyckelord :destination brand; tourism network; DMO; exchange; influence; relations; destinationsvarumärke; turismnätverk; DMO; utbyte; påverkan; relationer;

    Sammanfattning : The purpose with our study is to create an understanding of how tourism stakeholders within a tourism network can affect a Destination Marketing/Management Organization’s (DMO’s) work with the destination branding process. To fulfill this purpose we have clarified different relationships that can influence the DMO’s place marketing. LÄS MER