Sökning: "Destinationsbolag"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Destinationsbolag.

  1. 1. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Lazic; Rebecka Lazic; [2023]
    Nyckelord :Place marketing; image; Place branding; Platsmarknadsföring; image; Place branding;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER

  2. 2. Effekter som idrottsevenemang har på en destination : En studie av idrottsevenemangs effekter och hur de påverkar Jönköpings utveckling.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Sandra Ehrlander; [2020]
    Nyckelord :Sports events; destination development; sports tourism; Jönköping; Idrottsevenemang; destinationsutveckling; idrottsturism; Jönköping;

    Sammanfattning : Idrottsevenemang används ofta för att attrahera turister till en destination. Jönköping har med framgångsrika arrangörer, föreningar och destinationsbolag etablerat sig som en idrottsevenemangs stad. Dessa evenemang har bidragit med olika hållbara effekter till destinatioen. LÄS MER

  3. 3. När ryktet avgör : En kvalitativ fallstudie om online reputation management i svenska destinationsbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emmy Eliasson; [2019]
    Nyckelord :Corporate reputation; Reputation; Online reputation management; Destinations; Public relations; Social media; Stakeholder; Strategic communication;

    Sammanfattning : This essay examines corporate reputation and reputation management online, where destinations were selected as an example of a reputation-dependent industry with special terms. The aim of this study is to examine how Swedish destinations strategically manage their reputation online. LÄS MER

  4. 4. Destination HV71 : En kvalitativ studie i co-branding & place branding med Jönköpings kommun, Destination Jönköping och HV71

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isac Enhamn; Markus Berg; [2016]
    Nyckelord :co-branding; ice hockey; place branding; qualitative; jönköping; co-branding; ishockey; place branding; kvalitativ; jönköping;

    Sammanfattning : För en stad är det viktigt att sticka ut, att göra sig hörd bland andra städer som konkurrerar om besöksnäring och nya invånare. Hur kan en medelstor stad sticka ut från mängden? Kanske genom att marknadsföra sig tillsammans med en idrottsförening. LÄS MER

  5. 5. Regional destinationsutveckling : Visit Roslagen, ett samarbete i tiden?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenny Berntsson; [2015]
    Nyckelord :Destination Development; Planning; Municipality; Sustainable development; networking; collaboration; Roslagen; communication.; Destinationsutveckling; Planering; Kommun; Hållbar utveckling; Nätverk; Samarbete; Roslagen; kommunikation;

    Sammanfattning : En stor andel av Sveriges skatteberäknade inkomster genereras av besöksnäringen. Sverige har på grund av denna närings kraftiga ökning skapat en nationell strategi för både staten och näringslivet. LÄS MER