Sökning: "Destinationsvarumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Destinationsvarumärke.

  1. 1. Söderhamn : En stad som heter Ove

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Felicia Carlsten; [2022]
    Nyckelord :Brand; Destinations; Brand Personality;

    Sammanfattning : Problematisering och Syfte: Tidigare studier visar att det essentiella i att skapa ett starkt varumärke är att utveckla strategier inom områdena destinationsvarumärke, destinationsmarknadsföring och brand personality, för att i slutändan nå ut med ett budskap om att vara en attraktiv destination. Detta innebär att det är av stor vikt för Söderhamn att hitta vad som är unikt med destinationen och skapa en varumärkespersonlighet, för att sedan kommunicera ut detta för att på så sätt öka attraktiviteten, och således skapa ett starkt varumärke så att dem kan vara konkurrenskraftiga sett till andra konkurrerande turistdestinationer. LÄS MER

  2. 2. Hur får man Östersundspulsen att slå? : Fallstudie: Östersund

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Hanna Sjöberg; Lina Wiklund; [2020]
    Nyckelord :Destinationsvarumärke; Destination branding; Varumärkesutveckling; Besöksnäring; Rebranding; Varumärkesförlängning; Östersundspulsen; Östersundshjärtat;

    Sammanfattning : Destinationer attraherar konsumenter och besökare på olika sätt. En strategi för att skapa unicitet och stå ut i mängden av destinationer en resenär har att välja mellan är att skapa ett destinationsvarumärke. Detta varumärke hjälper destinationen i dess arbete att skapa en relation till tidigare och nya besökare. LÄS MER

  3. 3. En destination - ett enhetligt varumärke : En studie om hur aktörer i Kalmar samarbetar för att skapa ett enhetligt destinationsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amber Askling Bjurgert; Malin Eliasson; Moa Lundström; [2019]
    Nyckelord :Destination management organisation; DMO-leadership networks; branding; destination image; brand identity; destination marketing; experiencescape; multi-actorperpsective; cooperation.; Destination management organisation; DMO-ledarskapsnätverk; branding; destination image; brand identity; destinationsmarknadsföring; experiencescape; multi-aktörsperspektiv; samarbete.;

    Sammanfattning : Skapandet av en destinations image och varumärke är idag en effektiv positioneringsstrategi. Destinationer lägger fokus på att skapa en attraktiv destination och därmed leverera ett värde till besökaren. LÄS MER

  4. 4. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Hansson; Viktoria Viding; [2018]
    Nyckelord :Destination Marketing Organizations; destination development; destination marketing; destination branding; online marketing; digitalization; devices; tourism; Destination Marketing Organizations; destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; destinationsvarumärke; onlinemarknadsföring; digitalisering; redskap; turism;

    Sammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER

  5. 5. Att varumärka en destination : Fallet Vaxholm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Jenny Winell; Richard Romanov; [2016]
    Nyckelord :Destination image; Destination brand; cooperation; Destinationsimage; destinationsvarumärke; samarbete;

    Sammanfattning : The increase in tourism for as well Sweden and Stockholm’s archipelago leads to a heightened competition between the different destinations in the archipelago. There’s also an increase in branding cities and places around the word as well as creating an identity for tourist to recognize themselves in a destination. LÄS MER