Sökning: "Developer Experience"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden Developer Experience.

  1. 1. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER

  2. 2. Ökade kostnader i fastprisentreprenader till följd av onormala prisökningar på material

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :John Håkansson; [2023]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In recent years, the construction industry has faced unprecedented challenges related to abnormal price increases on building materials, which have not been experienced since the 1970s oil crisis. These price hikes have been caused by a various of factors, including the COVID-19 pandemic, war in Europe, trade sanctions and high energy prices. LÄS MER

  3. 3. Designing for Programming Without Coding : User Experience of Mobile Low-code Software

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Korczak; [2023]
    Nyckelord :Business Automation; Developer Experience; HCI; IoT Platform; Low-code Development Platforms; System Development; User Experience; User Interface;

    Sammanfattning : In our progressively digitized world, the escalating demand for software solutions intensifies the need for proficient developers. Low-Code Development Platforms (LCDPs) present a promising approach to address this necessity, empowering individuals without traditional programming skills to create software applications. LÄS MER

  4. 4. Getting Mortdogged : How high-ranking players experience randomness in Teamfight Tactics (TFT)

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Maximilian Feig; Adrian Hagerman; [2023]
    Nyckelord :Ludology; Player experience; Randomness; Teamfight Tactics; Uncertainty;

    Sammanfattning : This bachelor thesis seeks to find out what players’ experiences with randomness in Teamfight Tactics (TFT) are like, what makes these experiences good and bad, and what a game developer can learn from them. TFT and Auto-Battlers in general are a topic that has not seen much research despite their immense popularity since their inception. LÄS MER

  5. 5. Continuous Integration for Embedded Software with Modular Firmware Architecture

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fabian Segatz; [2023]
    Nyckelord :Continuous integration; Embedded software development; Modular firmware architecture; Jenkins; Software quality; Kontinuerlig integration; Inbyggd programvaruutveckling; Modulär fastvara arkitektur; Jenkins; Programvarukvalitet;

    Sammanfattning : Continuous Integration (CI) techniques are widely adopted in web and application development but have received limited attention in the embedded software domain. This thesis investigates the application of CI techniques in embedded software development through a case study at Cobolt AB, a company specializing in optoelectronics. LÄS MER