Sökning: "Development of personality"

Visar resultat 1 - 5 av 219 uppsatser innehållade orden Development of personality.

  1. 1. NAVIGATING WORKPLACE CONFLICT A case study of local and foreign employees at an international company in Tanzania

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Suzana Aroko; [2023-02-01]
    Nyckelord :Intercultural conflict; workplace conflict; culture; conflict management styles; Tanzania; Kenya; Germany; United States of America;

    Sammanfattning : In the era of global trade and professional ties across borders, understanding how individuals from diverse contexts frame and respond to workplace conflict is critically important. Researchers have found various variables with some correlation to preferred conflict management style. LÄS MER

  2. 2. Utbytesstudenters digitala PIM-strategier : En kvalitativ studie bland data- och systemvetare vid Uppsala universitet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Klara Mårtens Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Digital environment; Digital preservation; Personal Information Management PIM ; Personal archives; Information behavior; Information experience; Information retrieval; Datalagring; digital miljö; digitalt bevarande; digital organisering; informationsbeteende; Personal Information Management PIM ; personarkiv; informationsupplevelse;

    Sammanfattning : Introduction. The aim of this master thesis is to examine how students at Uppsala university manage, organize, and preserve their study-related information in a digital environment. LÄS MER

  3. 3. Love is all you need - Defining the concept of love brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Lindenmeyer; Franziska Seifried; Alma Varga; [2023]
    Nyckelord :brand love; brand-customer relationship; brand loyalty; love brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The term “love brand” has recently become a buzzword among marketing practitioners. Therefore, the purpose of this paper is to define this concept, its elements, and how customers express the love they feel towards their love brand(s) in order to create a shared understanding among practitioners and the academic world. LÄS MER

  4. 4. ”Samhället är fucked up” : En undersökning om 15 åringars syn på samhället

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Klara Warenmark; [2023]
    Nyckelord :Political Views of Society; Political Efficacy; Youth; Political Socialization; Social Background;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how fifteen-year-olds view politics and society and whether their perceptions and experiences are influenced by social background (i.e class, level of education, ethnicity, gender). LÄS MER

  5. 5. Ledarskapets lockelse och avskräckning : En kvalitativ studie om vad som motiverar universitetsstudenter att ta på sig rollen som ledare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Nordlander; Hugo Eksholm; [2023]
    Nyckelord :leadership; university students; motivation to lead; career; self-development; ledarskap; universitetsstudenter; motivation att leda; karriär; självutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera vilka faktorer som påverkar motivationen hos universitetsstudenter att vilja eller inte vilja bli en ledare. Genom att undersöka vad som motiverar universitetsstudenter att bli ledare kan vi skapa en bredare förståelse för vilka faktorer som spelar in i viljan att bli en ledare. LÄS MER