Sökning: "Dialogue seminar"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Dialogue seminar.

  1. 1. Aesthetic Experiences and the Miracle of Action : On the Radical Possibility of Art in Teaching and Learning

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Estetiska lärprocesser; Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Petra Lundberg Bouquelon; [2019]
    Nyckelord :aesthetic experience; aesthetic learning; teaching; phenomenology; clown knowledge; not-knowing; unlearning; space for action; homo faber; sustainable teaching; constructive alignment; NPM.; estetisk erfarenhet; estetiska lärprocesser; undervisning; fenomenologi; clownens kunskap; icke-vetande; av-lärande; handlingsutrymme; homo faber; hållbar undervisning; konstruktiv länkning; new public management;

    Sammanfattning : This master essay starts with the author having an encounter with two 14-years old boys who claim that they are Nazis. In a school project where the pupils made films about norms in the society they made a film with a clearly racist and homophobic message. LÄS MER

  2. 2. I den Tysta Kunskapens Stjärnljus : Eller hur gör man när månen går i moln?

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Patrik Olsson; [2015]
    Nyckelord :Tacit knowledge; silenced knowledge; formalisation; Tyst kunskap; tystad kunskap; formalisering;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to highlight how tacit and silenced knowledge appear in various contexts in the nuclear power industry.  Attention is paid primarily to the dilemma that the instructor is faced in the teaching of courses and programs of theoretical and practical nature. LÄS MER

  3. 3. Handledarens yrkeskunnande : Modell och verklighet

    Magister-uppsats, Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Malin Strand; [2013]
    Nyckelord :Skill; Placement; Placement supervisor; Probationary year; Supervision; Mentorship; Teacher Education; Dialogue seminar; Skill and technology; Yrkeskunnande; Verksamhetsförlagd utbildning; VFU; VFU-lärare; VFU-handledare; Introduktionsår; Handledning; Mentorskap; Lärarutbildning; Dialogseminarium; Yrkeskunnande och teknologi;

    Sammanfattning : Denna uppsats tar sin utgångspunkt i frågeställningar som berör handledarens yrkeskunnande. Benämningen handledare syftar i detta fall på lärare som är VFU-handledare för lärarstudenter eller mentorer för nyutexaminerade lärare. VFU och introduktionsår för nya lärare befinner sig i gränsområdet mellan utbildning och yrkespraktik. LÄS MER

  4. 4. Dialog, engagemang & neutralitet : Vad gör en professionell facilitator?

    Magister-uppsats, Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Caroline Dunne; [2013]
    Nyckelord :Professional Facilitation; Facilitator; Organisational Development; Group Development; Group Dynamics; Skills; Professional Development; Dialogue seminar method; Tacit Knowledge; Know How; Leadership; Management; Dialogue; Commitment; Neutrality; Meeting Technology; Creative and Collaborative Meeting Environments; Workshop; Unconference; Graphic Facilitation; Facilitering; facilitator; verksamhetsutveckling; organisationsutveckling; grupputveckling; gruppdynamik; yrkeskunnande; professionsutveckling; dialogseminariemetoden; praktisk kunskap; mötesledning; mötesledare; dialog; delaktighet; ledarskap; neutralitet; engagemang; kreativa möten; modern mötesteknologi; kreativ mötesmiljö; arbetsmöte; workshop; okonferens;

    Sammanfattning : I denna uppsats ställer jag mig frågan vilken praktisk kunskap jag har, i min yrkesroll som professionell facilitator.  En professionell facilitator är en för gruppen neutral mötesledare vars huvudsakliga syfte är att planera, förbereda och genomföra arbetsmöten och workshops som bygger på dialog, engagemang och delaktighet. LÄS MER

  5. 5. Metafor - en metod att göra det privata personligt

    Magister-uppsats, Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Molly Uddenberg; [2013]
    Nyckelord :Author; writing; metaphor; images; language; acting; role; autobiography; Lacan; Socrates; Knausgård; Mann; art; artist; artistic process; artistry; writing process; teaching; student; wiggh; strand; lindholm; levi; frankl; kertész; personal; experience; private; dramaturge; script writer; editor; producer; film; theatre; literature; the unconscious; Skrivarprocesser; författare; elever; skrivarkurs; metafor; självbiografi; privat; personligt; konstnär; dramaturg; manusförfattare; förintelsen; Karl Ove Knausgård; Primo Levi; Viktor Frankl; Imre Kertész; Marianne Strand; Maj-Britt Wiggh; Åsa Lindholm; rollen; bildspråket; det omedvetna; Sally Mann; fotografi; intuition; igenkänning; näsblod; Platon; Lacan; Sokrates;

    Sammanfattning : In this study I have met three authors in a dialogue seminar on their literary work. The discussion, starting from texts by Lacan and Socrates, revolved around the dichotomy of personal and private, and how to benefit from personal material in one’s literary work. LÄS MER