Sökning: "Diana Nilsson"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Diana Nilsson.
1. Managing Robotics Process Automation (RPA) - A Qualitative Case Study of the Adoption and Implementation Process in the Banking Sector
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Firms are investing heavily in adopting and implementing (Robotics Process Automation) RPA, although they lack the ability or understanding to capture the value of such investments. Value is created with the acceptance and usage of a new technology. LÄS MER
2. Mobbning i litteraturen - då och nu : Skillnader och likheter i beskrivningen av mobbning idag och för 60 år sedan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Abstract This essay is a comparative study of two youth novels with bullying as a motif. The novels are Vi kallar honom Anna by Peter Pohl and Gilla Hata Horan by Johanna Nilsson. Bullying at school is an ever present problem for students, teachers, parents and school management. LÄS MER
3. Skolsituationen på fem särskilda ungdomshem : En studie utifrån intervjuer med pedagoger
Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete - SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this study is to examine the situation of the school for boys 15-21 years of age lacking compulsory school attendance and is being located at five residential care units from the pedagogues’ point of view. The study was conducted by interviewing four pedagogical leaders and two teachers. LÄS MER
4. Landskapsanalys och vindbruk i Skåne
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : .... LÄS MER
5. Lekens betydelse som pedagogiskt redskap
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteSyftet med vår studie är att undersöka hur pedagogerna inom förskolan ser på leken och vad leken har förbetydelse för barnens utveckling inom förskolan.MetodVi har valt att använda oss av intervjuer och observationer, för att vi anser att dessa är kvalitativa metoder sompassar för att undersöka hur pedagoger använder sig av leken inom förskolan. LÄS MER