Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Handlingar talar starkare än ord : En kvalitativ undersökning om konsumenters attityd och beteende inom Fast Fashion

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Arina Hatami; Sofia Chowdhury; [2019]
    Nyckelord :Fast Fashion; brand; gen-z; brand loyalty; Fast Fashion; varumärke; gen-z; varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse för Gen-Z konsumenters lojalitet i form av hur deras attityder och beteende skiljer sig mot Fast Fashion handel och hur sambandet mellan dem kan se ut. Vidare syftar denna studie att identifiera konsekvenserna av de olika uppfattningarna i form Word of Mouth. LÄS MER

  2. 2. Lojalitet - myt eller verklighet? : En kvantitativ studie om lojalitet på apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ken Lönnström; Julia Jansson-Lindberg; Tobias Uhrus; [2013]
    Nyckelord :loyalty; the pharmacy market; pharmacy; Dick and Basu’s framework; quantitative survey; consumer loyalty; customer loyalty; cross-tab analysis; lojalitet; apoteksmarknaden; apotek; Dick och Basus modell; kvantitativ studie; konsumentlojalitet; kundlojalitet; korstabellsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur lojala konsumenterna på apoteksmarknaden i Katrineholm är. Eventuella samband mellan kön och lojalitetstyp samt åldersgrupp och lojalitetstyp undersöktes även. För att uppnå syftet genomfördes en kvantitativ undersökning med hjälp av enkäter, där 240 svar samlades in. LÄS MER

  3. 3. Kundkort och kundlojalitet i dagligvaruhandeln - En analys av kunders utsagor om lojalitet och kundkort

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Monika Åkesson; Alexander Malmborg; [2003]
    Nyckelord :Lojalitet; Lojalitetsprogram; Dagligvarudetaljhandel; Dagligvarubutiker; RM; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att ur ett kundperspektiv skapa en ökad förståelse för kortkunders butikslojalitet och syn på kundkort i dagligvarudetaljhandeln. Som utgångspunkt har vi haft en analysmodell om affektiv, kognitiv och konnativ kundlojalitet, av Dick & Basu (1994). Vi har använt oss av en explorativ undersökningsmetod. LÄS MER