Sökning: "Didactics of Social Studies"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden Didactics of Social Studies.
1. Lärarens upplevelse kring kontroversiellafrågor i SO-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In a world characterized by constant changes and increasing diversity, controversialevents unfold in society on a daily basis. Given the School's role in educating democraticcitizens, it is imperative for educational institutions to adapt and incorporate current andcontroversial topics into their curriculum. LÄS MER
2. Elever- och lärarattityder angående samhällskunskapsämnets legitimitet : En didaktisk studie med grund i innehållsanalys angående gymnasieelevers samt gymnasielärares attityder om legitimerande aspekter i förhållande till samhällskunskapsundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Tim Randberg and Filip Lindahl carried out this study under the institution for pedagogy, didactics and educational studies at Uppsala University. In relation to the lack of research regarding students’ perspectives regarding the legitimizing aspects of the school subject of social science(samhällskunskap), and in contrast to the existence of such research regarding teachers’ perspectives, this study is an attempt at contributing to the lack of previous research and note the importance of working towards a reality in which students’ and teachers’ attitudes, regarding the importance and the purpose of social studies, aligns. LÄS MER
3. Didaktiska utmaningarmed undervisning ikritiskt tänkande : En intervjustudie om hur samhällskunskapslärare på mellanstadiet reflekterar över sin undervisning i kritiskt tänkande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
4. Havet är djupt : En studie om gymnasieelevers förståelse av havet
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för naturgeografiSammanfattning : As climate changes are progressing so is the need for further knowledge surrounding them and their consequences. This includes the ocean’s role in the climate system. Previous studies indicate a general lack of research in students’ understanding of the ocean, which this thesis aims to fill a part of. LÄS MER
5. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER