Sökning: "Differentiated instruction"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Differentiated instruction.

  1. 1. Differentierad undervisning för högpresterande elever i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Moa Renström; Mira Wickman; [2023]
    Nyckelord :högpresterande elever; matematikundervisning; lärarperspektiv; differentiering; acceleration; berikning;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka hur lärare i årskurs 1–3 beskriver att de differentierar matematikundervisningen för högpresterande elever. Empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer och analyserats med hjälp av tematisk analys och Tomlinsons (2001, 2014) teoretiska ramverk för att uppnå studiens syfte. LÄS MER

  2. 2. Differentierad matematikundervisning : En kvalitativ studie om hur F-3 lärare anpassar matematikundervisningen för att möta elevers olika kunskapsnivåer.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Tilda Andersson; Sophia Alun Rosvall; [2023]
    Nyckelord :Matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla och fördjupa kunskapen hur lärare i F-3 anpassar matematikundervisningen för att möta alla elevers olika kunskapsnivåer. En kvalitativ ansats i form av intervjuer användes för att besvara studiens tre forskningsfrågor. LÄS MER

  3. 3. Uttrycksformernas potential : En intervjustudie om hur multimodala arbetssätt kan differentiera lågstadieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Joanna Gabrielsson; [2023]
    Nyckelord :multimodal practice; literacy; differentiated instruction; language and knowledge development practice; reading practices; expressions; multimodala arbetssätt; läs- och skrivförmåga; differentierad undervisning; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt; läspraktiker; uttrycksformer;

    Sammanfattning : Föreliggande intervjustudie undersöker kopplingen mellan multimodala arbetssätt och differentierad undervisning, för att utreda huruvida multimodala arbetssätt kan användas för att möta alla elever i läs- och skrivundervisningen utan att exkludera. Syftet är att bidra med kunskap om multimodal differentierad läs- och skrivundervisning som möjliggör att alla elever möts, kan lära samt utveckla kunskap. LÄS MER

  4. 4. Ways Mathematics Teacher Educators Influence Future Mathematics Teachers Understanding Learner's Cultural Diversity

    Master-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Gemma Frederiksen; [2023]
    Nyckelord :Cultural differentiation; cultural diversity; understanding learners cultural background;

    Sammanfattning : This study investigates the ways in which mathematics teacher educators (MTEs) influence future mathematics teachers' (FMT) understanding of learners’ cultural diversity. The rationale for cultural diversity is grounded in theories of culturally relevant pedagogy (CRP). LÄS MER

  5. 5. Differentiated Instruction: Adapting Teacher Practices and Materials for Individual Groups of Students

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Shvan Erfan Ali; Filip Melbacke; [2023]
    Nyckelord :Differentiated Instruction; Multi-modality; Cooperative Learning; Bi-lingual Approach; Teacher Practices; Adaptations; TPS;

    Sammanfattning : There is a requirement for English teachers in Sweden to adapt their teaching to align with the policy documents advocating to foster the students' continuous and lifelong learning. This study aims to address in what way the participating teachers work to create engaging learning environments and lessons that promote communication and cooperation. LÄS MER