Sökning: "Differentiation schemes"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Differentiation schemes.

  1. 1. Implementing a Take-back Scheme in the Swedish Fashion Industry : a Dynamic Capability Perspective

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louisa Svensson; Sara Biondani; [2020]
    Nyckelord :Take-back Scheme Implementation; Dynamic Capabilities; Circular Business Models; Closed-loop Fashion; Retailers;

    Sammanfattning : Background As of today the textile and fashion industry mainly relies on a linear production model, also referred to as the take-make-waste system. This economy depends solely on the single use of raw materials leaving space for an open-ended production and no intention of salvaging or recovering resources. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring med branschen som insats : En studie om svenska spelbolags marknadsföring - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Klas Helin; Helmer Hernegran; [2019]
    Nyckelord :marketing; betting; casino; gambling; differentiation; consumer perspective; marknadsföring; betting; casino; spelande; differentiering; konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks den svenska spelbolagsmarknaden och dess marknadsföring. Tyngdpunkten ligger på att undersöka hur konsumenternas attityd till de svenska spelbolagens marknadsföring ser ut och vad som ligger till grund för denna attityd. I uppsatsen används tre olika metoder för att ge en så tydlig bild av ämnet som möjligt. LÄS MER

  3. 3. Strategies and organization for concept development

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Sander de Vries; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens snabba, starkt konkurrensutsatt värld av kommersiell utveckling av nya produkter är det oerhört svårt att framställa ett framgångsrikt koncept. Många företag har upptäckt att det tar mer än de accepterade grunderna av hög kvalitet, låg kostnad, och differentiering att utmärka sig och tillfredsställa kunden. LÄS MER

  4. 4. Social responsibility and import of certified organic food : A case study of 13 Swedish firms

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna George; [2015]
    Nyckelord :Organic food; Import; Convention Theory; Organic certification; Social responsibility; Ekologiska livsmedel; Import; Convention Theory; Ekologisk certifiering; socialt ansvar;

    Sammanfattning : The thesis explores how social responsibility is addressed by firms importing certified organic food from developing countries to Sweden. The approaches to social responsibility of 13 Swedish firms were investigated, of which the majority were small or medium size (< 250 employees) and none belonged to the market-dominating group of grocery retailers. LÄS MER

  5. 5. När strategi blir design : Företags drivkrafter bakom grafiska profilbyten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofi Fagerudd; Jenny Winbom; [2014]
    Nyckelord :business economics; marketing; brand; brand equity; visual identity; graphic profile; design; logo; motivations; company; företagsekonomi; marknadsföring; varumärke; varumärkesvärde; grafisk profil; design; logotyp; drivkrafter; företag;

    Sammanfattning : Graphic profiles are a part of companies’ brand expressions. The graphical values reflect the brand values the business wants to convey. LÄS MER