Sökning: "Differentieirng"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet Differentieirng.

  1. 1. Dagligvaruandelns egna varumärken och dess marknadsstrukturella konsekvenser på den svenska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Ulver; [2003]
    Nyckelord :Handelns egna varumärken EVM ; Marknadsandelar; Prisnivå; Promotion; Differentieirng; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka eventuella samband mellan EVM-förekomst och de marknadsstrukturella faktorernas prisnivå, prispromotion samt differentiering och diskutera vilka konkurrens- och konsumentsrelaterade konsekvenser dessa eventuella samband kan tänkas få. Slutsats: Resultaten visar inte på några samband mellan huvudvariabeln, EVM’s marknadsandelar, och prisnivå. LÄS MER