Sökning: "Differentiering strategi"

Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade orden Differentiering strategi.

  1. 11. Kundvärdeskapande- Konkurrensförmåga genom transportkvalitativa egenskaper

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Franke; Moa Gustafsson; [2015-10-02]
    Nyckelord :Kundvärde; strategi; konkurrensförmåga; transportkvalitet; differentiering;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Utveckling inom handel och globalisering har bidragit till ökad konkurrens för aktörerna på transportmarknaden. Marknadens komplexitet och nya krav på transportleverantörerna har förändrat konkurrenssituationen. Att fokusera på kunden har blivit centralt för att vara konkurrenskraftig. LÄS MER

  2. 12. Nyttan med styrverktyg inom små konsultföretag : Differentiering och legitimitet på marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Victor Dahl; Oscar Andersson; Erik Johnsson; [2015]
    Nyckelord :Professional Service Firms; Consulting; Brand Legitimacy; SWOT analysis; Strategy tools; Balanced Scorecard; Porters Five Forces; Blue Ocean strategy;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Konsultbranschen kännetecknas av en hög omsättning av aktörer. En anledning till att det ständigt alstras nya mindre aktörer till branschen är att den kan vara lukrativ med låga inträdesbarriärer. LÄS MER

  3. 13. Med berättandets kraft : En kvalitativ studie om hur Storytelling kan stärka ett företags varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Viktor Rådh; Petra Aderlund; [2015]
    Nyckelord :Storytelling; Branding; Commercials; Brand Equity; Brand Identity; Storytelling; Varumärkesbyggande; Reklam; Brand Equity; Brand Identity;

    Sammanfattning : I vårt samhälle där produkter och tjänster blir allt mer lika räcker det inte längre att företagen har den senaste tekniken, det bästa priset eller den snyggaste designen. Konsumenter vill idag, utöver den fysiska produkten, även ha ett så kallat mervärde. LÄS MER

  4. 14. “Sense the band, Feel the artist” : En studie om differentiering av artister online med hjälp av sensory branding

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Angeliqa Biro; Maria Pettersson; Sanna Wettergren; [2015]
    Nyckelord :Sensory branding; Branding; Digital marknadsföring; Do-it-yourself artist; Image; Artist som varumärke; Varumärke;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att genom en analys av dagens digitala marknadsföring av artister i Sverige få fram olika strategier som kan leda till differentiering online, samt få vidare förståelse om hur artister aktivt kan arbeta med strategierna online för att förstärka helhetsupplevelsen av varumärket och hur fansen upplever det digitala arbetet. Metod Denna uppsats är genomförd utifrån en kombination av kvalitativ och kvantitativ metod och har en abduktiv ansats. LÄS MER

  5. 15. Strategier, prissättning och prismodeller : En jämförelse mellan två lokala gym

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ansin; Patrik Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Strategi; prissättning; prismodell; prismodell-equalizer; tjänst;

    Sammanfattning : Det finns få studier kring hur organisationer gör när de sätter sina priser på tjänster, därför är det aktuellt med en studie kring just detta. Samtidigt finns det alltjämt ett växande intresse och en ökad uppmärksamhet kring olika och nya hälsotrender med olika dieter och träningsformer, där allt fler väljer att bli medlemmar vid olika gymanläggningar. LÄS MER