Sökning: "Differentiering strategi"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden Differentiering strategi.

  1. 21. Expansion, strategi och kunskap : En studie av svenska tillverkande företags lokala expansion i USA.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Tobias Pehrsson; Daniel Svanberg; [2013]
    Nyckelord :Utland; Expansion; strategi; konkurrensstrategi; kunskap; marknadskunskap;

    Sammanfattning : För ett tillverkande företag som har etablerat en verksamhet på en utländsk marknad kan en expansion på marknaden vara ett realistiskt alternativ. Den lokale ledaren har stor betydelse för att genomföra en sådan ambition. Men expansion på en utländsk marknad försvåras ofta av olika konkurrenshinder. LÄS MER

  2. 22. Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Lundberg; Carina Forslund; Emir Bijelonja; [2013]
    Nyckelord :Golf; Marknadsföring; Marknadsundersökning; Marknadsplan; Marknadsföringsstrategier; Nulägesanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. LÄS MER

  3. 23. Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Karlsson; Frida Andersson Nerme; [2013]
    Nyckelord :differentiering och relationsmarknadsföring.; image; Nyckelord: varumärke; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet Författare: Frida Andersson Nerme & Sofia Karlsson Handledare: Christian Fuentes Nivå: C-uppsats Institution: Service Management, Campus Helsingborg - Lunds Universitet Datum: 2013 augusti Problemformulering: Ur hotellkedjornas standardiserade karaktär har boutiquehotellen vuxit fram som ett alternativ till det individuella. För att överleva på den hårt konkurrerade marknaden i London krävs en väl utförd differentieringsstrategi. LÄS MER

  4. 24. Country of Origin : En produkt- eller varumärkesstrategi?

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mimmi Jonsson; Madeleine Lindgren Öztürkmen; [2013]
    Nyckelord :Country of Origin; Branding Strategies; Country image; Positioning; Differentiation; WTO; Country of Origin; varumärkesstrategier; landsimage; positionering; differentiering; WTO;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kartlägga användningen av Country of Origin och dess relevans på den globala marknaden genom att undersöka om en landsimage kan relateras till varumärke istället för produkt. Uppsatsen har en deduktiv ansats då den grundar sig på tidigare teori inom området Country of Origin, positionering samt varumärkesstrategier. LÄS MER

  5. 25. Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Larsson Elin; David Wiklander; [2013]
    Nyckelord :Positionering; arkitektbranschen; totalt värdeerbjudande; klientlojalitet; Tengbomgruppen AB;

    Sammanfattning : Titel: ”Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Elin Larsson & David Wiklander Handledare: Per-Arne Wickström Datum: Augusti 2013 Syfte: Syftet är att kvalitativt undersöka likformigheten hos Sveriges största arkitektföretag, exemplifierat genom Tengbomgruppens totala värdeerbjudande. Metod: Studien är en fallstudie av ett arkitektföretag med kvalitativ ansats. LÄS MER