Sökning: "Differentieringsvariabler"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Differentieringsvariabler.

  1. 1. Varumärkespositionering genom etik och socialt ansvar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Sörensson; Charlotta Streiffert; [2007]
    Nyckelord :Varumärkespositionering; Corporate social responsibilty; Mervärde; Fairtrade; Trovärdighet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar undersöka hur företag som är i lanseringsfasen och vill positionera genom etik och socialt ansvar, bör arbeta för att uppnå ett starkt varumärke. För att närmare undersöka vilka utmaningar dessa företag ställs inför, har vi valt att utgå från studiens fallföretag Design Fair, som vill kombinera etiska aspekter med traditionella differentieringsvariabler. LÄS MER

  2. 2. Differentierings- och positioneringsmöjligheter på en mogen marknad - En undersökning av den svenska hemelektronikmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bobby Seger; Magnus Jakobsson; [2007]
    Nyckelord :Mogen marknad; differentiering; positionering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker om det är möjligt att differentiera och positionera sig på en mogen marknad, detta med hjälp av en studie av den svenska hemelektronikmarknaden. Vi undersöker följande aktörer; El-Giganten, Expert, ONOFF och SIBA. LÄS MER

  3. 3. Differentiering och Kundlojalitet - En studie för att undersöka samband mellan differentiering och kundlojalitet i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Fält; Anne-Li Westring; Helen Nilson; [2002]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; differentiering; konsumentköpbeslutsprocess; kundlojalitet; livsmedelsbranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka samband mellan differentiering och kundlojalitet. Från teorin gjordes en sammankoppling av differentiering, köpbeslutsprocessen och lojalitet. Slutsatsen av det teoretiska resonemanget var att ett företags differentieringsstrategier påverkar konsumentens inköp genom köpbeslutsprocessens olika steg. LÄS MER