Sökning: "Digilär."

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Digilär..

  1. 1. Jämförelse av tre läroböckers framställning av medier i högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Johan Larsson; Ludwig Lilja Jensen; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur svenska läromedel för högstadiet framställer medier från 2010. För att uppnå detta har vi använt oss utav en kvalitativ innehållsanalys där vi granskat tre olika läroböcker. De läroböcker vi använt oss av är Digilär, Utkik och SO.S Samhälle Maxi. LÄS MER

  2. 2. Genomsyrar läroplanens övergripande uppdrag gymnasieskolans utbildning inom Engelska 5 och Samhällskunskap 1b?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Filippa Kähler Werngren; Oskar Åhren; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : We are investigating if the educational material used in upper secondary school contains any of the perspectives, such as: ethnic-, environmental-, international-, and historical perspectives that the Swedish curriculum requires. The educational material that this study use in its investigation are digital textbooks, also called Collaborative digital textbooks (cDTB), from Digilär and focus on the two courses English 5 and Social science 1b. LÄS MER

  3. 3. Läsning utan eftertanke båtar föga : En undersökning av läsning och digital text i två digitala läromedel.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Mårten Starfelt; [2020]
    Nyckelord :läsning; digital text; läromedel;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen görs det en undersökning vars syfte är att undersöka hur två digitala läromedel (Digilär svenska 1 för gymnasiet och Metafor 1) framställer momentet läsning och läsning av digital text. Undersökningen drivs av tre frågeställningar vilka behandlar läromedlens stoff kring digital text, uppgifternas kunskapsperspektiv och utnyttjande av det digitala mediets potential. LÄS MER

  4. 4. Das Wort kenne ich! : Eine Frequenzanalyse von Vokabeln in zwei DaF-Lehrwerken für das Niveau A2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Josefine Pontén; [2019]
    Nyckelord :German as a second language; vocabulary; word frequency; didactics; teaching; Textbooks; Grundwortschatz; Deutschunterricht; Vokabeln; Wortfrequenz; Didaktik; Unterricht; Lehrwerk; Tyskundervisning; glosor; ordfrekvens; didaktik; undervisning; läromedel;

    Sammanfattning : This two-part study investigates the word frequency of a total of 1296 vocabularies presented in the textbooks Digilär Tyska 3 and Lieber Deutsch 3 2.0, which correspond to the language proficiency level A2. LÄS MER

  5. 5. ”Jag ser det som en buffé av möjligheter för mig i mitt klassrum” : En kvalitativ studie av fyra gymnasielärares uppfattningar om digitala medier och verktyg i undervisningen i religionskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Zetréus; [2019]
    Nyckelord :Digitaliseringen; Digitala medier; Digitala verktyg; Digitala läromedel; Digital kompetens; Undervisningsmodellen; Gymnasielärare; Religionskunskap; Digilär.;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en kvalitativ analys av fyra lärares, som undervisar i religionskunskap på gymnasiet, uppfattningar och åsikter av att undervisa med digitala medier och verktyg i undervisningen. Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka digitala medier och verktyg som används av fyra gymnasielärare, som arbetar på två olika skolor i samma kommun, i deras undervisning i religionskunskap. LÄS MER