Sökning: "Digital Djurpark"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Digital Djurpark.

  1. 1. Framställning av primärkarta över Furuviks djurpark, Gävle, med hjälp av UAS

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Katarina Hammas; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete har vart att ta reda på vilken osäkerhet man kan få i plan och höjd vid kartering med UAS. Arbetet kommer redogöra för hur en karta (primärkarta) framställs över en avgränsad del av Furuviks djurpark, belägen i södra delen av Gävle kommun, med hjälp av UAS. LÄS MER

  2. 2. Strömmande video i trådlösa mesh nätverk : Streaming video in wireless mesh networks

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Magnus Hällström; [2014]
    Nyckelord :Meshnätverk; 802.11; Raspberry PI; Digital Djurpark;

    Sammanfattning : This document’s content is the final report of the master´s dissertation Magnus Hällström did during springtime of year 2013. The dissertation’s subject is 802.11s wireless mesh networks with streaming video as a focus point.  During the dissertation a wireless mesh network was set up with different attached cameras for streaming video. LÄS MER

  3. 3. Antennväljare till RFID-läsare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Johan Zetterberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver utvecklingen av ett system för att växla mellan olika RFID-antenner som skall användas av projektet ”Digital Djurpark”.Systemet ansluts till en RFID-läsare(aktiveringssändare och ID-mottagare) och sex antenner. LÄS MER

  4. 4. Den interaktiva djurparken / The interactive zoo

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Henric Romlin; Gustav Rudbeck; Freddie Svendelin; [2010]
    Nyckelord :interaction design; exhibit design; ethnographical field studies; contextual learning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis project is to develop a set of interactive digital solutions designed to enhance the interest and knowledge intake of visitors at Skånes Djurpark (Zoo of Scania) in Höör. The project was carried out in collaboration with Skånes Djurpark and representatives from its visitors. LÄS MER