Sökning: "Digital Gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade orden Digital Gaming.

  1. 1. Gamers och Esportares självskattade livstillfredsställelse : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :David Engberg; [2024]
    Nyckelord :Esport; Gamers; Life satisfaction; Game; Well-being; Esport; Gamers; Livstillfredsställelse; Spel; Välbefinnande;

    Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie som undersökts via en digital frågeenkät i syfte att se omdet fanns en korrelation mellan antal spelade timmar och självuppskattad livstillfredsställelsebland gamers och esportare.Livstillfredsställelse beskrivs enligt Kobau et al. LÄS MER

  2. 2. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER

  3. 3. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aron Wright; Emil Pernet; [2023]
    Nyckelord :Visual culture learning communities; Third space; digitalisation; Gaming; interculturality; intercultural pedagogy; visual arts pedagogy; Bild; Bildpedagogik; Digitalisering; Fortnite; Interkulturalitet; Interkulturell; Konstpedagogik; VCLC; Visuell kultur;

    Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER

  4. 4. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Greta Hassler; Vilma Kingsepp; [2023]
    Nyckelord :Hybrid games; board games; game design; design patterns; Hybridspel; brädspel; speldesign; designmönster;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 5. Nytänkande design av karaktärsskapande i spelvärlden : Med fokus på minoritetsgruppen icke-binära

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Josephine Svärd; [2023]
    Nyckelord :minoritetsgrupp; icke-binär; videogames; gaming; sexism; inkludering; exkludering; informationsdesign; informativ illustration; dataspel; spelkaraktärer; hypermaskulinitet; karaktärsskapande; könsstereotyper.;

    Sammanfattning : Detta är en studie för examensarbete i Informationsdesign med inriktning Informativ Illustration. Syftet med examensarbetet är att undersöka hur minoriteten ickebinära spelkaraktärer representeras i dagens spelvärld, hur de kan illustreras med fokus på karaktärens narrativ, egenskaper och design. LÄS MER