Sökning: "Digital Musical Instrument"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Digital Musical Instrument.

  1. 1. Spectromorphological Reductions : Exploring and developing approaches for sound-based notation of live electronics

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Musik, medier och teater

    Författare :Hans Lennart Jonsäll; [2023]
    Nyckelord :live electronics; electronic music; electroacoustic music; notation; spectromorphology; typo-morphology; Sound Notation; digital musical instruments.;

    Sammanfattning : In this master’s thesis, a sound-based notation system is explored and developed in the composition and performance of a musical work for live electronics. My approach builds on existing systems for electroacoustic music analysis, most notably Dennis Smalley’s (1997) theory of spectromorphology and the symbolic language of Lasse Thoresen & Andreas Hedman (2007) based on Pierre Schaeffer’s typo-morphology, as well as Mattias Sköld’s (2023) adaptation of this system for composition and transcription (Sound Notation). LÄS MER

  2. 2. The Gunnlod Dataset : Engineering a dataset for multi-modal music generation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Johansson; Joel Lindgren; [2023]
    Nyckelord :Computer generated music; machine learning; musical instrument digital interfaces; ethics;

    Sammanfattning : This report details the creation of a new dataset named the Gunnlod dataset (after the Norse giantess who guarded the mead of poetry) for use in research in the field of machine learning as applied to music creation, particularly multi-modal music in the MIDI format of symbolic music representation. The dataset is based on a subset of approximately four fifths of the Lakh MIDI dataset. LÄS MER

  3. 3. Med hjälp av EDI kan man spela vad som helst. En studie om EDI i ensembleundervisning på gymnasieskolans estetiska program

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Henry Nilsson; Gabriella Gniste; Alexander Sahlin; [2023]
    Nyckelord :EDI; elektroniskt digitalt instrument; ensembleundervisning; instrument; musikproduktion; musiklärare; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; education; ensemble teaching; electronical digital instrument; music teacher; music production; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : I mötet med EDI i ensembleundervisning under VFU väcktes ett intresse kring EDI samt om dess möjligheter och begränsningar i ensemblesammanhang. Studien syftar till att undersöka dessa aspekter; upplevelsen och innebörden av instrumentet samt hur instrumentet fungerar i ensembleundervisning på gymnasiets estetiska program. LÄS MER

  4. 4. The Sound Forest : Smartphoneenabled Modulation of Music Through Bodily Movements

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rishabh Kumar; [2022]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Digital Musical Instrument; Sonic Interaction Experience; Cross-modal experiences; Smartphone-enabled music creation;

    Sammanfattning : There is a growing interest in designing for whole body interactions in the field of Human–Computer Interaction, where numerous researchers are using this knowledge for creating new age digital musical instruments, with the secondary focus on creating inclusive music creation mediums for all. The aim was to create a new interaction medium for Sound Forest, a digital musical instrument at Stockholm Museum of Performing Arts. LÄS MER

  5. 5. Övning inifrån : En surveystudie av gymnasieelevers inre motivation till att ägna sig åt övning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Eli Hellsten; [2021]
    Nyckelord :intrinsic motivation; practice music ; connections; instrumental education; music students; parents; survey; inre motivation; övning; samband; instrumentalundervisning; musikstuderande; föräldrar; enkät;

    Sammanfattning : Syftet med den föreliggande studien är att undersöka i vilken grad elever vid det estetiska gymnasieprogrammet med inriktning musik känner inre motivation till att ägna sig åt övning på sitt huvudinstrument. Syftet är också att undersöka om det finns några samband mellan graden av inre motivation och genre, tidigare musikutbildning, och musicerande familjemedlemmar. LÄS MER