Sökning: "Digital Natives och Digital Immigrants"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Digital Natives och Digital Immigrants.
1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER
2. Beyond Breaking News : Designing Mobile-News Experience for Gen Z and Millennials
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In an era dominated by digital media, this research investigates the shifting landscape of news consumption among Gen Z, the first "digital natives," and Millennials, often referred to as "digital immigrants." The study explored their unique relationships with the digital world and their distinct motivations for engaging with news, focusing on mobile platforms. LÄS MER
3. Sociala medier i fritidshemmet. Lyssna på eleverna och förbered dem för framtiden!
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna kvantitativa studie åskådliggör bristen på undervisning kring säkert användande av sociala medier i fritidshemmet i en tid då elevers intresse för sociala medier växer varje dag. Syftet med studien är att undersöka personalen på fritidshemmens kunskaper om sociala medier och uppfattningar om att undervisa kring det. LÄS MER
4. “What is collected, how much, and what is it used for?” : A comparative qualitative interview study of different media generations' perceptions and attitudes towards data surveillance on digital media platforms.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : As digitalization and technology has quickly advanced over the recent years, marketers are becoming increasingly reliant on collecting user data, and targeted advertising has therefore come to be viewed as a form of data surveillance. Due to marketers' ability to analyze online behavior and target consumers with personalized advertising, users are becoming more concerned about their online privacy. LÄS MER
5. Politiker och digitalisering : hur går det?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis examines how forced digitized work has affected politicians in a regional board. Through interviews with elected politicians and observations of council meetings we have studied and analyzed the politicians’ attitudes towards the forced digitized changeover. LÄS MER