Sökning: "Digital Play"

Visar resultat 21 - 25 av 556 uppsatser innehållade orden Digital Play.

  1. 21. Rumslig betydelse för vardaglig tillgänglighet : En studie av småbarnsföräldrars resande i samband med lämning och hämtning vid förskola.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Jonathan Norin; [2023]
    Nyckelord :Accessibility; mobility; proximity; everyday life; densification; parents of young children; travel; Tillgänglighet; mobilitet; närhet; vardagsliv; förtätning; småbarnsförälder; resande;

    Sammanfattning : Inom sentida urban utveckling har teori gällande förtätning blivit allt vanligare inom hur rumslig utformning tar form. Detta innebär alltså en ökad bebyggelse och befolkning inom en viss yta. LÄS MER

  2. 22. HUR EN ORGANISATION KAN ÖKA FÖRUTSÄTTNINGARNA FÖR EN LYCKAD IMPLEMENTATION AV IT. : En kvalitativ studie om hur en offentlig verksamhet kan arbeta med att öka förutsättningarna för en lyckad implementation av IT i en förändringsprocess.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Carl-Johan Bratthall; Marcus Wahlgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Organizations are being more and more dependent on digital platforms and intranets to be as efficient as they can. Digitizing is enabling different ways to streamline operations and make them more effective. The public sector is no different. LÄS MER

  3. 23. Kommunikation inom kortspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ella Ek; Markus Koffman; [2023]
    Nyckelord :Communication; Cardgame; UNO; Voice-chat; Text-chat; Emotes; Experiment; Interviews; Social interaction; Game development; Kommunikation; Kortspel; UNO; Röstchatt; Textchatt; Emotes; Experiment; Intervjuer; Social interaktion; Spelutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER

  4. 24. Unravelling the Motivations and Patterns of Newsletter Readers in Metropolitan Europe

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Andrea Enrici; Sean Boyle; [2023]
    Nyckelord :newsletter; news; digital journalism; uses and gratification theory;

    Sammanfattning : The rise of email newsletters as a popular means of engaging audiences has transformed the landscape of journalism and news dissemination. Marketers and news organisations alike have recognised the potential of newsletters as an effective way to reach and engage with their audiences. LÄS MER

  5. 25. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaper

    Författare :Venkata Satya Anurag Gargeya Unnava; Yiyang Liu; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Augmented Reality; Interactive Content; Large Scale Interactive Content; Visualizer; Simulations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER