Sökning: "Digital Signage"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Digital Signage.

  1. 1. Från hinder till möjlighet : Kartläggning av faktorer som påverkar ett cykelnäts attraktivitet och framtagning av en användarvänlig cykelkarta över Kungsholmen

    Kandidat-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :Lukas Castan; LEA MODIG REISCH; [2023]
    Nyckelord :Bicycle; Bicycle network; Bicycle planning; Map design; Stockholm;

    Sammanfattning : Bicycle traffic in Stockholm has varied a lot during the 18th century. During the latter part ofthe century, the city primarily funded the development of the city's public transportationsystem, rather than the bicycle infrastructure as many other cities did. LÄS MER

  2. 2. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  3. 3. Hur ett gångstråk kan bli mer promenadvänligt : En studie gjord i centrala Sandviken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Anna Svanerud; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bilens bekväma och effektiva fördelar har gjort att den har blivit väldigt populär som färdmedel. Bilanvändningen har dock gett konsekvenser för både den ekologiska hållbarheten och den sociala hållbarheten. LÄS MER

  4. 4. Främjande av hållbar konsumtion medhjälp av digitala skärmar : En kvantitativ studie av digitala skärmars innehåll och dess påverkan på konsumtion

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Berglund; Hanna Kolmodin; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainable consumption; Digital signage; Buying behavior; Hållbarhet; Hållbar konsumtion; Digital skyltning; Köpbeteende;

    Sammanfattning : Till följd av de stora miljöutmaningar som världen står inför idag, där majoriteten av dem orsakats av människan, har ett hållbart konsumtionsbeteende blivit alltmer betydelsefullt. För att uppnå ett hållbart konsumtionsbeteende bör butikers gemensamma mål vara att involvera kunder till att handla mer hållbart samt främja miljövänliga och hållbara produkter. LÄS MER

  5. 5. Application of Value Proposition Design to a high-tech business market product

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Claudio Gandra; Johan Hansson; [2021]
    Nyckelord :Value Proposition Design; Customer needs assessment; Digital Signage; Interactive Digital Signage; Problem-solution fit; Business and Economics;

    Sammanfattning : In early 2019, a system of sensors, projectors, and software was created for the purpose of improving the experience of entering Sony’s offices in Lund, Sweden. The system attracted attention, both internally and externally, and grew organically in features and scope to meet the needs of its initial customers. LÄS MER