Sökning: "Digital Signage"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Digital Signage.
1. Från hinder till möjlighet : Kartläggning av faktorer som påverkar ett cykelnäts attraktivitet och framtagning av en användarvänlig cykelkarta över Kungsholmen
Kandidat-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : Bicycle traffic in Stockholm has varied a lot during the 18th century. During the latter part ofthe century, the city primarily funded the development of the city's public transportationsystem, rather than the bicycle infrastructure as many other cities did. LÄS MER
2. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER
3. Hur ett gångstråk kan bli mer promenadvänligt : En studie gjord i centrala Sandviken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : Bilens bekväma och effektiva fördelar har gjort att den har blivit väldigt populär som färdmedel. Bilanvändningen har dock gett konsekvenser för både den ekologiska hållbarheten och den sociala hållbarheten. LÄS MER
4. Främjande av hållbar konsumtion medhjälp av digitala skärmar : En kvantitativ studie av digitala skärmars innehåll och dess påverkan på konsumtion
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Till följd av de stora miljöutmaningar som världen står inför idag, där majoriteten av dem orsakats av människan, har ett hållbart konsumtionsbeteende blivit alltmer betydelsefullt. För att uppnå ett hållbart konsumtionsbeteende bör butikers gemensamma mål vara att involvera kunder till att handla mer hållbart samt främja miljövänliga och hållbara produkter. LÄS MER
5. Application of Value Proposition Design to a high-tech business market product
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : In early 2019, a system of sensors, projectors, and software was created for the purpose of improving the experience of entering Sony’s offices in Lund, Sweden. The system attracted attention, both internally and externally, and grew organically in features and scope to meet the needs of its initial customers. LÄS MER