Sökning: "Digital Strategi"

Visar resultat 16 - 20 av 422 uppsatser innehållade orden Digital Strategi.

  1. 16. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Amir Nazari; Gary Hemmingsson; [2023]
    Nyckelord :KPI; Daily management; digital dashboards; analogue dashboards; improvement work; lean; visuality; KPI; Daglig styrning; Digitala tavlor; analoga tavlor; förbättringsarbete; Lean; visualitet;

    Sammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER

  2. 17. A command-and-control malware design using cloud covert channels : Revealing elusive covert channels with Microsoft Teams

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Massimo Bertocchi; [2023]
    Nyckelord :Covert channel; Command and Control; Microsoft Teams; Detection; Hemlig kanal; ledning och kontroll; Microsoft Teams; upptäckt;

    Sammanfattning : With the rise of remote working, business communication platforms such as Microsoft Teams have become indispensable tools deeply ingrained in the workflow of every employee. However, their increasing importance have made the identification and analysis of covert channels a critical concern for both individuals and organizations. LÄS MER

  3. 18. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER

  4. 19. Design space exploration for co-mapping of periodic and streaming applications in a shared platform

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Zhang Yuhan; [2023]
    Nyckelord :Design Space Exploration; Periodically activated tasks; Synchronous dataflow; IDeSyDe; Designutrymmesutforskning; Periodiskt aktiverade uppgifter; Synkron data-flöde; IDeSyDe;

    Sammanfattning : As embedded systems advance, the complexity and multifaceted requirements of products have increased significantly. A trend in this domain is the selection of different types of application models and multiprocessors as the platform. LÄS MER

  5. 20. Behind the Stage

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Isac Aspberg; Bianca Martell; [2023]
    Nyckelord :Live music industry; Music industry; Industry analysis; Musicians; Popular music;

    Sammanfattning : Live music has recently been a popular topic of discussion as a consequence of COVID-19's influence and the exponential rise of digital alternatives to live music. Stockholm, as the third largest music exporter in the world, might be assumed to be culturally enriched with live music flourishing in its center; but if we dig further into the Stockholm live music industry by listening to those who make up its pillars, namely musicians, what will we find? This thesis investigates the live music industry in Stockholm through the eyes of musicians and live music industry professionals. LÄS MER