Sökning: "Digital and traditional reading"
Visar resultat 6 - 10 av 61 uppsatser innehållade orden Digital and traditional reading.
6. Litterära möjligheter : Didaktisk potential för litteraturundervisning med ett läromedel för gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Läsningen i dagens skola påverkas av såväl internationella kunskapsmätningar som normer av kritiska förhållningssätt i en utsträckning som utmanar skönlitteraturens roll för skolans värdeutvecklande uppdrag. Ämnesplanen för svenska i gymnasieskolan motiverar läsning som läsfärdighetsträning, kritisk läsning såväl som inlevelsefull läsning, vilket innebär en komplex litteraturundervisning. LÄS MER
7. Digital eller traditionell läsning vid läsförståelse : En litteraturstudie om elevers läsförståelse på digitala och traditionella verktyg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Det observerade problemet var att det fanns brister i evidensen på om elevers läsförståelse påverkades av vilket medium de läste i. Litteraturstudiens syfte var därför att bidra med kunskap gällande digital och traditionell läsning vid läsförståelse och hur det kan komma att reflektera elevernas resultat. LÄS MER
8. Undersökning av hur pedagoger arbetar med digitala verktyg i läs- och skrivundervisningen : Med fokus på elever i läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger arbetar med att förebygga elevers läs- och skrivsvårigheter genom digitala verktyg inom F-3 och ämnet svenska. Forskningsfrågorna handlar om hur pedagogerna som medverkar i studien tolkar fenomenet läs- och skrivsvårigheter, samt på vilka sätt de arbetar för att främja inlärningen med digitala verktyg och vilka möjligheter respektive svårigheter de möter i undervisningen med stöd av digitala verktyg. LÄS MER
9. Digitala verktygs effekter på elevers läs- och skrivutveckling : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Läs- och skrivkunskaper är självklara och centrala delar kring elevernas lärprocesser genom grundskolan samtidigt som det uppmärksammas i både forskning och styrdokument. Införandet av teknik i både skolan och i samhället påverkar kunskapen och vad som är relevant att lära sig och hur. LÄS MER
10. Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår : En studie om Bonnier News lokaltidningssegment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår - En studie om Bonnier News lokaltidningssegment Nivå: Kandidatuppsats i ämnet Företagsekonomi C Författare: Jesper Arnshed & Fabian Seitz Handledare: Katarina Arbin Datum: Januari 2022 Syfte: Traditionell mediekonsumtion har länge utgått från den fysiska papperstidningen. Med digitaliseringens intåg blev förändringar påtvingade för verksamheter. LÄS MER