Sökning: "Digital competence"
Visar resultat 11 - 15 av 637 uppsatser innehållade orden Digital competence.
11. Användning av digitala verktyg i förskolans verksamhet : En kvalitativ studie om digitala verktyg i förskolan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study focuses on the use of digital tools in preschool. The aim is to contribute insights into preschool teachers' experiences of incorporating digital tools into their practices. To capture a diverse range of perspectives, ten preschool teachers from four different municipalities were interviewed. LÄS MER
12. Äldres uppfattningar av digitala vårdtjänster : En allmän litteraturöversikt
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Background: With the help of digital healthcare services, people can quickly and easily receive health advice and treatment. The new technology intends to increase the availability of health care. Older people with age-related disabilities and illnesses do not have as easy a time adapting to the new technology. LÄS MER
13. Exploring the use of low-code software development in the automotive industry : thesis conducted at the Scania engine assembly facility
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The growing demand for IT professionals to develop and maintain software is creating huge concerns for organizations looking to keep up and build resilience. The trends show that there is a large shortage compared to the demand. Manufacturing companies are no exception to this, and the adoption of Industry 4. LÄS MER
14. Digitala läromedel i engelskundervisningen : Hur främjar digitala läromedel elevers läsutveckling i engelskundervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this research review is to investigate how digital learning tools contribute to pupils reading development; how pupils’ motivation is promoted with digital teaching tools in education; and positive and negative aspects with the use of digital teaching tools in reading development. This was answered with the help of a literature review. LÄS MER
15. Hur tillgängliga är våra förskolor? : En kartläggning av förskolors tillgänglighet för barn med fysiska funktionsnedsättningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån lagar, föreskrifter och konventioner avseende barns rättigheter och arbetsmiljö granska hur rektorer redogör för tillgängligheten i förskolors inomhusmiljö för barn med fysiska funktionsnedsättningar. Genom en digital enkät har förskolerektorer redogjort för hur deras förskola är utformad med fokus den fysiska inomhusmiljön. LÄS MER