Sökning: "Digital design flow"

Visar resultat 21 - 25 av 132 uppsatser innehållade orden Digital design flow.

  1. 21. Interoperabilitet : En kvalitativ studie om teknisk interoperabilitet och dess faktorer i informationssystem

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Simon Nilsson; Måns Monti Danielsson; [2022]
    Nyckelord :Interoperability; ISIMM; Technical Interoperability; Information Systems; Interoperabilitet; ISIMM; teknisk interoperabilitet; informationssystem;

    Sammanfattning : Interoperabilitet är ett fenomen som har existerat i flera år, redan innan digitaliseringen tog fart. Begreppet har dock blivit allt mer omtalat sista tiden, främst på grund av hur samhället blir mer och mer digitaliserat. LÄS MER

  2. 22. Digital transformation in manufacturing : Proposing a model for digital twin implementation

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Produktionsutveckling

    Författare :Sebastian Landin; Jurij Rudenson; [2022]
    Nyckelord :Decision making; Digital transformation; Digital Twin ;

    Sammanfattning : Purpose – Digital twin (DT) is one of the promising technologies within the industry 4.0 umbrella. However, for manufacturing companies, the implementation of DT is a challenge due to the limited knowledge of its drivers and barriers. LÄS MER

  3. 23. Playing mind gamification : Theoretical evidence of addictive nature of gamification and identification of addictive game elements used in mobile application design

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Bushra Qazi Abbasi; Samrah Awais; [2022]
    Nyckelord :Gamification; addiction; game elements; Self- Determination Theory SDT ; Smartphone Addiction SA ; Intrinsic Motivation IM ; Extrinsic Motivation EM ; Flow; Five-Factor Model FFM Big Five Model; Hexad framework;

    Sammanfattning : Gamification is a modern concept that makes physical and digital activities engaging and enjoyable just like games. Game elements are added to mobile applications for user retention and engagement. One of the dark sides of gamification i.e. LÄS MER

  4. 24. Användarupplevelse i digitala miljöer : En kvalitativ studie om vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Fanny Stövander; [2022]
    Nyckelord :UX; engagement; social networking sites; HMSAM; Flow Theory; Användarupplevelse; engagemang; digitala sociala nätverk; HMSAM; flow-teorin;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka användarupplevelse i digitala miljöer med inriktning engagemang inom digitala sociala nätverk. Studien syftar till att ge en fördjupad förståelse kring området användarupplevelse inom hedoniska motivationssystem (HMS) med fokus på vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk. LÄS MER

  5. 25. Evaluation of interior truck ergonomics through a digital twin approach

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Ginés Nicolás García; Martín Fernández Díez; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Industries of today are constantly making changes and advancing towards a future with the purpose of innovation, improvement and sustainability. New technologies give the opportunities to make advantages in a number of fields and adapt new methodologies to their processes and products; in this project, we are going to study the application of digital twins in the automotive sector, focusing on the ergonomic evaluation of an interior truck cabin by using motion capture system and DHM tools. LÄS MER