Sökning: "Digital game-based learning"

Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade orden Digital game-based learning.

  1. 11. Children’s Experience through Digital Entertainment Systems : Implementing game elements to make it fun to learn

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Emilia Björk Roth; [2023]
    Nyckelord :Learning experience; digital entertainment systems; game-based learning; gamification; digitalization; game elements;

    Sammanfattning : The way children are playing and learning is changing, and children are now experiencing digital technologies both at home and in educational environments. This study explores how today’s children experience learning through digital entertainment systems (DES). LÄS MER

  2. 12. Life is Strange 2. Digital Game-Based Language Learning in an EFL Context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Ida Sahlin; [2022-08-03]
    Nyckelord :Digital Game-Based Language Learning DGBLL ; Commercial Off-the Shelf COTS Games; Second Language L2 ; English as a Foreign Language EFL ;

    Sammanfattning : This study looked at the impact of Digital Game-Based Language Learning (DGBLL) and Life is Strange 2: Episode One, a commercial off-the-shelf (COTS) video game, on the listening comprehension of twelve Swedish Upper Secondary English as a Foreign Language (EFL) pupils. Two studies were conducted to answer the following research questions. LÄS MER

  3. 13. Digitala lärspel i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Vanessa Söderström; [2022]
    Nyckelord :Mathematics; digital learning games; game-based learning; pupils; Matematik; digitala lärspel; spelbaserat lärande; elever.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att lyfta fram vad aktuell forskning säger om användningen av digitala lärspel i matematikundervisning. Genom en systematisk litteraturstudie har området undersökts. Resultatet visar att det finns goda argument för digitala lärspels användning i matematikundervisning. LÄS MER

  4. 14. Mellanstadielärares perspektiv på digital game based learning i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Robin Svensson; Carl Svanelind; [2022]
    Nyckelord :DGBL; matematik; digitala spel i matematikundervisningen;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to illustrate middle school teachers’ intentions by including digital game based learning (DGBL) in their mathematics teaching. The study also aims to illustrate what impact teachers believe that DGBL has on students’ learning. A semi-structured interview was used to gather data for the result of this study. LÄS MER

  5. 15. Digitala spel som hjälpmedel i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Andersson; Freiding Freiding; [2022]
    Nyckelord :game-based learning; games; digital games; mathematics education; mathematics; digitala spel; digitalisering; digital; matematik;

    Sammanfattning : The aim of this empirical study is to examine if, and which digital games active teachers experience develop pupils' knowledge in mathematics and how the pupils' development can be visible to the teachers. This has been broken down to two sub-questions. LÄS MER