Sökning: "Digital game-based learning"
Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden Digital game-based learning.
16. Digital game-based learning and socioemotional skills : A quasi-experimental study of the effectiveness of digital-game based learning on the socioemotional skills of children with intellectual disability
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Digital games are being increasingly implemented in the educational sector to improvevarious skills. Among these the effectiveness of digital game-based learning (DGBL) on the socio-emotional ability of individuals have been investigated with overall positive results. LÄS MER
17. TV-spel som didaktiskt verktyg : TV-spels didaktiska möjlighet i religionskunskap
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Denna studie handlar om att diskutera och beskriva hur TV-spel kan användas som didaktiskt verktyg. Studien kommer diskutera och analysera vad spel kan medföra för att höja en elevs kunskapa i religionskunskap. Studiens metod kommer vara en kvalitativ litteraturanalys av spelet God of War från 2018. LÄS MER
18. Digitala spel i matematikundervisningen : Elevers och lärares attityder och uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Digitala spel som komplement i undervisningen har blivit allt vanligare med åren. Inte minst inom matematiken finns det en ansenlig mängd digitala lärspel som syftar till att stärka elevernas kunskapsutveckling och bidra till en lustfylld lärmiljö. LÄS MER
19. Using Digital Games for Language Development in Lower Grades : A study of English primary teachers’ attitudes to digital games in English language learning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : In a digitalized world, learners from the 21st century prefer game-like lessons instead of traditional methods that are preferred by teachers according to previous studies. Creating a fun and engaging environment in the classroom is not an easy task for the teachers. LÄS MER
20. Digital Game-based Learning: A Systematic Review of Barriers and Teachers’ Beliefs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : The aim of this systematic literature review is to examine the empirical evidence within the field of Digital Game-based Learning (DGBL) concerning teachers’ beliefs and experiences about digital games in relation to the different barriers that prevent them from using them in the classroom. The search yielded a total of 152 results, from which a total of 27 articles were included in the present study. LÄS MER