Sökning: "Digital game-based learning"

Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden Digital game-based learning.

  1. 16. Digital game-based learning and socioemotional skills : A quasi-experimental study of the effectiveness of digital-game based learning on the socioemotional skills of children with intellectual disability

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Robert Vorkapic; Nora Christiansson; [2022]
    Nyckelord :Digital Game-Based Learning; Socio-Emotional Skills; Emotion Recognition; Intellectual Disability; Educational Sector; Quasi-Experiment.;

    Sammanfattning : Digital games are being increasingly implemented in the educational sector to improvevarious skills. Among these the effectiveness of digital game-based learning (DGBL) on the socio-emotional ability of individuals have been investigated with overall positive results. LÄS MER

  2. 17. TV-spel som didaktiskt verktyg : TV-spels didaktiska möjlighet i religionskunskap

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Joakim Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om att diskutera och beskriva hur TV-spel kan användas som didaktiskt verktyg. Studien kommer diskutera och analysera vad spel kan medföra för att höja en elevs kunskapa i religionskunskap. Studiens metod kommer vara en kvalitativ litteraturanalys av spelet God of War från 2018. LÄS MER

  3. 18. Digitala spel i matematikundervisningen : Elevers och lärares attityder och uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Johanna Nilsson; [2022]
    Nyckelord :DGBL; digital game-based learning; digitala spel; elevspel; matematik; matematikundervisning; motivation;

    Sammanfattning : Digitala spel som komplement i undervisningen har blivit allt vanligare med åren. Inte minst inom matematiken finns det en ansenlig mängd digitala lärspel som syftar till att stärka elevernas kunskapsutveckling och bidra till en lustfylld lärmiljö. LÄS MER

  4. 19. Using Digital Games for Language Development in Lower Grades : A study of English primary teachers’ attitudes to digital games in English language learning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Alae Saed Beshir; [2022]
    Nyckelord :English language teaching; English language learning; digital game-based learning; digital games; primary teachers;

    Sammanfattning : In a digitalized world, learners from the 21st century prefer game-like lessons instead of traditional methods that are preferred by teachers according to previous studies. Creating a fun and engaging environment in the classroom is not an easy task for the teachers. LÄS MER

  5. 20. Digital Game-based Learning: A Systematic Review of Barriers and Teachers’ Beliefs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Kristian Pandov; [2022]
    Nyckelord :Beliefs; Barriers; Digital Game-based Learning; Teacher education; Demographic factors;

    Sammanfattning : The aim of this systematic literature review is to examine the empirical evidence within the field of Digital Game-based Learning (DGBL) concerning teachers’ beliefs and experiences about digital games in relation to the different barriers that prevent them from using them in the classroom. The search yielded a total of 152 results, from which a total of 27 articles were included in the present study. LÄS MER