Sökning: "Digital games in learning"

Visar resultat 11 - 15 av 123 uppsatser innehållade orden Digital games in learning.

  1. 11. Digitala verktygs påverkan på elevernas lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Youssef El-Borchali; Seyman Gürel; [2023]
    Nyckelord :mathematics; tablets; games; education; elementary school;  learning; digital verktyg; evaluation; math; mathematics; elementary school; students;  positive effects; negative effects; digitala lärresurser matematikundervisning;

    Sammanfattning : Digitization is today an integrated part of the Swedish primary school. For the school to remain free and equal for the students, laptops and tablets are given out as loans to students. The school should also reflect society at large, and Sweden is a country where digitization is a fact. All subjects in school must be combined with digitization. LÄS MER

  2. 12. Effekter av serious games på lärande och motivation hos barn med inlärningssvårigheter : En utvidgad strukturerad litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Julia Törn; Jonas Åhlström; [2023]
    Nyckelord :learning; learning disabilities; motivation; public health; serious games; folkhälsa; inlärningssvårigheter; lärande; motivation; serious games;

    Sammanfattning : Introduktion: Utbildningsnivå är en bestämningsfaktor för hälsa, och det finns starka kopplingar mellan en individs utbildningsnivå och hälsa. Inlärningssvårigheter som dyslexi och dyskalkyli kan bidra till svårigheter i skolan samt fysisk och mental ohälsa. LÄS MER

  3. 13. Learning by Gaming : Design and Evaluation of a Serious Game to Increase Energy Literacy

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Haris Vidimlić; [2023]
    Nyckelord :Serious games; Energy Literacy; Physicalization of Data; Game Mechanics; Thematic Analysis; Serious games; Energy literacy; Fysikalisering av data; Spelmekanismer; Tematisk analys;

    Sammanfattning : This study explores the design and effectiveness of a serious board game aimed at promoting energy literacy in the context of residential energy consumption. With electricity consumption and energy conservation being highly relevant and pressing topics today, there is a growing need to address the lack of knowledge and awareness surrounding household energy consumption. LÄS MER

  4. 14. Digitalt spelbaserat lärande : och dess inverkan på engelska språkinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malak Abbas; Diana Al-Falahi; [2023]
    Nyckelord :Digital game-based learning; vocabulary; school; motivation; English foreign language; second language; young learners;

    Sammanfattning : Schools in general have been digitized to a large extent and the inclusion of digital tools is becoming more and more common. The purpose of this study is to find out what different studies say about the inclusion of digital games-based learning and the impact they have on students' vocabulary learning and motivation in English teaching. LÄS MER

  5. 15. Digitala pedagogiska spel och barn med ADHD : En studie om gamification-elementens påverkan på autonomi, kompetens och tillhörighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elvina Bång; Ulrika Dagérus; [2023]
    Nyckelord :Digitala pedagogiska spel; Motivation till lärande; Inre motivation; Barn med ADHD; Gamification; Gamification-element; Self-Determination Theory;

    Sammanfattning : An increasing number of digital educational materials and games are being used today to enhance motivation and engagement in learning activities. However, there is a lack of research on how these digital educational games impact the intrinsic motivation of children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD), a common cognitive disability, affecting approximately 5-7 % of school children. LÄS MER