Sökning: "Digital games in learning"
Visar resultat 21 - 25 av 123 uppsatser innehållade orden Digital games in learning.
21. Vocabulary development within an informal environment : Ordförrådsutveckling i en informell miljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This paper investigates the informal environment that pupils ages 3-12 are a part of while they are not in school and how extramural tools aid their vocabulary learning. According to Sundqvist and Wikström (2016) children today are growing up in a world of digital development and advancement and at the same time being a part of it. LÄS MER
22. Life is Strange 2. Digital Game-Based Language Learning in an EFL Context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : This study looked at the impact of Digital Game-Based Language Learning (DGBLL) and Life is Strange 2: Episode One, a commercial off-the-shelf (COTS) video game, on the listening comprehension of twelve Swedish Upper Secondary English as a Foreign Language (EFL) pupils. Two studies were conducted to answer the following research questions. LÄS MER
23. Forskningsöversikt: : Digitala spel iklassrummet för lärande av engelska somandraspråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this literature review is to investigate and highlight the findings of previous research on the topics of; digital games and English second language learning; digital games and motivation; and implementation of digital games in the classroom. All during the period of 2015 to the first quarter of 2022. The search yielded 943 publications. LÄS MER
24. Digitala lärspel i matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att lyfta fram vad aktuell forskning säger om användningen av digitala lärspel i matematikundervisning. Genom en systematisk litteraturstudie har området undersökts. Resultatet visar att det finns goda argument för digitala lärspels användning i matematikundervisning. LÄS MER
25. Digitala spel som hjälpmedel i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The aim of this empirical study is to examine if, and which digital games active teachers experience develop pupils' knowledge in mathematics and how the pupils' development can be visible to the teachers. This has been broken down to two sub-questions. LÄS MER