Sökning: "Digital games in learning"

Visar resultat 6 - 10 av 123 uppsatser innehållade orden Digital games in learning.

  1. 6. Digitala spel i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Johansson; Felicia Leandersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this research review is to investigate how digital games can contribute to effective language learning; what attitudes teachers have toward digital games in language teaching; and what attitudes pupils have towards digital games in language teaching. This was answered in a literature review on the subjects in question retrieved through searches of scientific articles in databases. LÄS MER

  2. 7. Digitalt är historien alltid närvarande : En litteraturstudie om digitala spel som läromedel i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Marcus Lund; [2023]
    Nyckelord :Digital games; game-based learning; use of history; history-based games; teaching aids;

    Sammanfattning : Research shows an increased interest in the use of both educational- and commercial games in the classroom. This increased interest in digital games and the potential of game-based learning may not come as a surprise due to the constant digitization in schools. LÄS MER

  3. 8. "Historien går liksom att ta på, typ" : En kvalitativ intervjustudie om högstadieelevers uppfattning av historiebaserade spel i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Marcus Lund; [2023]
    Nyckelord :Game-based learning; historical games; use of history; student perspective; historical empathy; sense of history; historical narrative;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative interview study is to understand junior high school students' perception of the use of historical video games for learning and from this identify and analyze how the students perceives story-driven historical games in relation to developing historical empathy and a sense of history. The study also seeks to understand student’s perception of potential challenges with using historical digital games for learning purposes. LÄS MER

  4. 9. Spel spel gör man på fritiden, i skolan lär man sig : En litteraturstudie om digitalt spelbaserat lärande i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskning

    Författare :Simon Hedin; Tobias Simmeborn; [2023]
    Nyckelord :digitalt spelbaserat lärande; matematik; grundskolan; elever;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart utvecklar samhället dagligen och detta avspeglar även skolväsendet som gjort reformer i styrdokumenten. Digitala spel har blivit en del av elevernas vardag och styrdokumenten förespråkar en elevnära och intresseväckande undervisning. LÄS MER

  5. 10. Digitala verktyg i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zara Munhel; Hebah Ali; [2023]
    Nyckelord :ability; digital; students; elementary school; games; geogebra; mathematic; learning; use.;

    Sammanfattning : Förbättring av elevernas resultat inom matematikämnet och diskussioner angående hur man kan öka elevernas engagemang inom ämnet är ständigt aktuella. Parallellt löper användning av digitala verktyg inom skolans värld til följd av den teknologiska revolutionen som påverkat alla i dagens samhälle. LÄS MER