Sökning: "Digital kamratrespons"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Digital kamratrespons.

  1. 1. Peer Review in EFL Writing: Its Effect on Critical Thinking Skills and the Role of Digital Tools in Facilitating the Process

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Murtadha Al-kefagy; Cristina Nagy; [2021]
    Nyckelord :Key words: Peer review; Peer assessment; Writing; Critical thinking; Self-regulation; Self-monitoring; self-reflection; Evaluation; Digital tools; EFL; Upper secondary; Swedish classroom.;

    Sammanfattning : This paper focuses on peer reviewing as part of the writing process and as a pedagogical strategy that can help students develop their writing and critical thinking skills. To do so, it examines the extent to which peer reviewing can develop English as a foreign language (EFL) students’ ability to evaluate and reflect on their writing in upper secondary school. LÄS MER

  2. 2. Kamratbedömning för att gynna elevers textarbeten : Framgångsrika metoder och betydelsen av kamraternas respons

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Caisa Svanström; [2021]
    Nyckelord :Peer assessment; Peer review; Textwork; Teachers perspectives; Teacher students perspectives; Kamratbedömning; Kamratrespons; Textarbete; Lärares perspektiv; Lärarstudenters perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärares och lärarstudenters syn på kamratbedömning för textarbeten i årskurs 4–6 samt att se vilka kamratbedömningsmetoder de anser gynnsamma för elevernas textarbeten. Detta är en kvalitativ studie som genomförs via semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Digital kamratrespons i svenska som andraspråk : Design för ökat kollaborativt lärande inom mångkulturell vuxenutbildning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Veronica Granlund; [2021]
    Nyckelord :Digital peer response; Swedish as a second language; computer supported collaborative learning; computer assisted language learning; Digital kamratrespons; svenska som andraspråk; datorstött samarbete för lärande; datorstödd språkinlärning;

    Sammanfattning : Corona-pandemin har påverkat utbildningen på många sätt, inte minst för dem som studerar svenska som andraspråk. Interaktion, kommunikation och kollaborativt lärande är viktiga delar av språkinlärning och något som blivit lidande av den påtvingade distansundervisningen. LÄS MER

  4. 4. STL- metoden- en social process som ökar motivationen hos elever i läs- och skrivsvårigheter : Några lärarens uppfattningar, strategier och förutsättningar för att arbeta med STL- metoden för elever i läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Amela Hamza; [2018]
    Nyckelord :Social interaction; digital tools; companion response; writing to learning; teachers` perceptions; reading and writing difficulties; Social interaktion; digitala verktyg; kamratrespons; skriva sig till lärande; STL; lärarens uppfattningar; läs- och skrivsvårigheter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka några lärares uppfattningar, strategier och förutsättningar för att arbeta med STL- metoden för elever i läs- och skrivsvårigheter. Frågeställningarna som står i fokus är hur lärarna i studien uppfattar att metoden påverkar lärandet för elever i läs- och skrivsvårigheter, strategier och förutsättningar som krävs för att arbeta med metoden och anpassningar som behövs för att eleverna i läs- och skrivsvårigheter ska få ut det mesta av metoden. LÄS MER

  5. 5. ─ Nu kan fan inte Tobias klaga! : En studie av gymnasieelevers upplevelser av kamratrespons på medieproduktioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Susanna Haage; Anna Maria Ramström; [2016]
    Nyckelord :Peer respons; media production; formative assessment; upper secondary school student; feedback; Kamratrespons; medieproduktion; formativ bedömning; gymnasieelever; feedback;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to find out more about upper secondary school students ́ experience of peer response to media productions, eg movies and digital stories. We also explored how they learn peer response, how they use it and how peer response affects students’ choice of content for the media productions that they produce. LÄS MER