Sökning: "Digital lärandemiljö"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Digital lärandemiljö.

  1. 1. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares resonemang om undervisning av flerspråkiga barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Rasmiya Ahmed; [2023]
    Nyckelord :Multilingualism; learning environment; language development and pre-school; Flerspråkighet; lärandemiljö; språkutveckling och förskola;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie handlar om flerspråkighet i förskolan. Sju förskollärare intervjuades om deras undervisning med flerspråkiga barn. Resultatet visar att de arbetar med flerspråkighet i förskolan i syfte att främja språkutveckling både i svenska och på barnets modersmål. LÄS MER

  2. 2. Motivationen till digital HR : En kvantitativ undersökning om upplevelsen och användningen av digital HR

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Emelie Steen; [2023]
    Nyckelord :Digital HR; HRIS; Self-Determination Theory; motivation;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var att skapa en förståelse för hur användare upplever HRIS i deras arbetsvardag genom att ta reda på hur sambandet mellan motivation och användande såg ut för digitala HR-system med utgångspunkt ur makroteorin Self-Determination Theory. Undersökningen hade ett pedagogiskt perspektiv med syfte att kunna dra slutsatser för att möjliggöra en lärandemiljö som bidrar till en hög motivation inom användandet av digitala HR-system. LÄS MER

  3. 3. Att skriva digitala texter : En jämförelse mellan högstadie- och gymnasieelevers skrivprocess och sluttext i en digital lärandemiljö

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Marwa Isaak; Felicia Lilja; [2023]
    Nyckelord :digitalt skrivande; digitala texter; digitala verktyg; skrivprocess; sluttext; skrivhastighet; revidering; textkomplexitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Does Question-Based Learning Increase Student Confidence in Programming?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hanna Snarberg; Hanna Almqvist; [2022]
    Nyckelord :E-learning; Question-based learning; Self-assessment; Confidence; Gender; Introductory programming.;

    Sammanfattning : An increasingly evident trend within higher education is the transition to online settings and the emergence of new online learning initiatives. This study evaluates an online learning environment which incorporates question-based learning.  Previous research has shown that question-based learning accelerates student learning. LÄS MER

  5. 5. Digitala läroböcker i matematikundervisning på gymnasialnivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rawan Habib; [2022]
    Nyckelord :Digitala läroböcker; matematikundervisning; TPACK; lärandemiljö; arbetsmiljö; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att få en bättre förståelse för hur matematiklärare anser att införandet av digitala läroböcker har påverkat deras arbetsmiljö. I detta arbete kommer det även att undersökas hur införandet av digitala läroböcker i skolämnet matematik har påverkat elevernas lärande. LÄS MER