Sökning: "Digital literacy"
Visar resultat 11 - 15 av 308 uppsatser innehållade orden Digital literacy.
11. Encouraging Reading on Social Media. Exploring Finnish Bookstagram Community
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : In the contemporary digital age, where text-based communication is increasingly significant, literacy skills play a crucial role in effective social participation. However, despite the importance of literacy, a considerable number of people are still illiterate. LÄS MER
12. ASSISTIVE TECHNOLOGY FOR PRIMARY STUDENTS IN ENGLISH LEARNING AT HOME
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The aim of this study is to explore the possibilities and challenges of the assistive technology for primary school students in English learning and examine what becomes significant at home English literacy practices mediated by digital tools. The study also looks into the possibilities and challenges of technologies for EFL learning by investigating the problem of EFL learning for primary children in China. LÄS MER
13. SOCIAL MEDIA AS TOOLS FOR SOCIAL AND CULTURAL INTEGRATION OF NIGERIAN MIGRANTS IN SWEDEN
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: This research aims to examine how new Nigerian migrants in Sweden respond to social and cultural challenges and investigate the role of social media in their integration process. Theory: Social Capital Theory forms the framework that supports this study. LÄS MER
14. Challenges and strategies of teaching swedish to low – literacy skilled immigrants
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The present study aims to investigate the challenges SFI teachers face when teaching basic Swedish to low-literacy skilled immigrants, and the strategies they implement to teach these groups. Particularly, this study looks for any indications of Vygotsky’s sociocultural theory (SCT) in the teaching methods used while teaching SFI to individuals who lack literacy. LÄS MER
15. Surfplattor i förskolan : Förskollärares upplevelser kring surfplattan och hur blir digital litteracitet synlig i undervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Digitaliseringen sker i snabb takt i samhället vilket gör att frågan om förskolans verksamhet och förskollärare följer med i utvecklingen. 2018 var året då digitaliseringen trädde in i förskolans läroplan och numera är surfplattan ett verktyg som används både i det egna arbetet och i undervisningen. LÄS MER