Sökning: "Digital marketing channels"
Visar resultat 1 - 5 av 189 uppsatser innehållade orden Digital marketing channels.
1. Ett fat serverat med kakor, prediktioner och anpassad kommunikation : En kvalitativ intervjustudie med generation X om övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hur tre fokusgrupper från generation X uppfattar, tänker och talar om fenomenet övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation. Idag exponeras olika former av marknadskommunikation för individer genom att användare efterlämnar sina personliga preferenser online. LÄS MER
2. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER
3. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER
4. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER
5. Digital Marketing Challenges Face by SMEs in Developing Countries: Cross country case studies from Bangladesh and Sri Lanka
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : .... LÄS MER