Sökning: "Digital marketing in the construction business"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Digital marketing in the construction business.

  1. 1. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  2. 2. Digital marknadsföring : Mindre företag i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Philip Jansson; Alexandra Svan; [2022]
    Nyckelord :Digital marketing in the construction business; SME; eWOM; social media;

    Sammanfattning : There has been a huge increase for start-ups in the construction business between 2019 & 2021. During this period of time covid-19 pandemic gradually spread and exposed the society for a severe challenge with social distancing, work from home and liquidation of several companies as a consequence. LÄS MER

  3. 3. Optimera, eller inte? : Faktorer som påverkar inställningen till användning av SEO hos SME

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Daniel Hällgren; Sebastian Almqvist; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Optimization; SME; Digital consumer impact; Digital technology; Sökmotoroptimering; SME; Digital konsumentpåverkan; Digital teknik;

    Sammanfattning : Studier visar att kunskapen och erfarenheten av marknadsföring inom små och medelstora företags (SME) till stor utsträckning är ganska dålig. Det finns inga riktlinjer för hur SME inom byggbranschen bör arbeta med marknadsföring och hur företagen bör överväga att digitalisera marknadsföringen för att kunna nå ut till en större potentiell kundgrupp. LÄS MER

  4. 4. Marknadskommunikation för småföretag i byggbranschen : En kvalitativ studie om hur småföretag inom byggbranschenanvänder marknadskommunikation för att skapa försäljning påkonsumentmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Fredrik Lehto; Hampus Gunnstam; [2021]
    Nyckelord :Marketing Communication; Small firms; Small enterprises; Construction industry; Promotional mix; Traditional marketing communication; Digital marketing communication; Word of mouth; Marknadskommunikation; Småföretag; Byggbransch; Promotionmixen; Traditionell marknadskommunikation; Digital marknadskommunikation; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marketing is in a constant change where several industries are going from a traditional marketing towards a more digital marketing aspect. Precisely for the construction industry, previous studies show that small enterprises have not kept up with developments and believe that small enterprises in the construction industry often have a lack of knowledge in the field of marketing communication. LÄS MER

  5. 5. Discourse and Language in Marketing Communication, with Specific Regard to the Fear of Social Exclusion. A Single Case Study on Apple Inc.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Lo Dolce; Alan Ryan; [2016]
    Nyckelord :Fear in Advertising; Social Exclusion; Critical Discourse Analysis; Means of Persuasion; Marketing Communication; Apple.; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyse the communication of Apple to illustrate how social exclusion is used to produce fear, and how it has played the role as a means of persuasion in a constructed reality. In the present investigation process the researchers have taken a critical stance. LÄS MER