Sökning: "Digital marknadsplats"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Digital marknadsplats.
1. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER
2. #Det_digitala_galleriet, En kvalitativ fallstudie inom konstgalleribranschen & dess påverkan av digitaliseringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: #Det_digitala_galleriet - En kvalitativ fallstudie inom konstgalleribranschen & dess påverkan av digitaliseringen Författare: Alice Löfqvist, Charlotte Cederqvist & Pauline Bräutigam Handledare: Peter Svensson Problematisering: Konstbranschen har de senaste årtiondena präglats av en starkt digitalisering. Digitaliseringen har påverkat branscher genom förändrat kundbeteende, konkurrenslandskap samt nya teknologier. LÄS MER
3. Användargenererat innehåll på digitala marknadsplatser : En fallstudie om användarupplevelse och motivation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Digitala marknadsplatser är digitala plattformar baserade på användargenererat innehåll. De är svåra att etablera då de huvudsakligen är beroende av användarens motivation och fria vilja att bidra med innehåll. LÄS MER
4. Locavore : Utveckling av en digital marknadsplats
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The project is based on a need expressed by food producers and restaurants. A study conducted by interviewing active businesses in Halland concluded a need for transporting small, locally produced goods. LÄS MER
5. En studie i upplevd användbarhet med avseende på navigerbarhet hos en digital marknadsplats för gårdsförsäljning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Studier visar att intresset för att handla lokalt ökar, samtidigt som antalet köp av matprodukter via e-handel växer. Syftet med denna studie var att lägga grunden för en digitalisering av gårdsförsäljning. LÄS MER