Sökning: "Digital marknadsplats"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Digital marknadsplats.

  1. 1. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  2. 2. #Det_digitala_galleriet, En kvalitativ fallstudie inom konstgalleribranschen & dess påverkan av digitaliseringen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pauline Bräutigam; Alice Löfqvist; Charlotte Maria Louise Cederqvist; [2021]
    Nyckelord :Konstgalleribranschen; organisationsförändring; Digitalisering; Digitisering; Digital transformering; Kärnaktiviteter Kärntillgångar; Digitalt engagemang; Demokratisering; Transparens; Covid-19-pandemin; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: #Det_digitala_galleriet - En kvalitativ fallstudie inom konstgalleribranschen & dess påverkan av digitaliseringen Författare: Alice Löfqvist, Charlotte Cederqvist & Pauline Bräutigam Handledare: Peter Svensson Problematisering: Konstbranschen har de senaste årtiondena präglats av en starkt digitalisering. Digitaliseringen har påverkat branscher genom förändrat kundbeteende, konkurrenslandskap samt nya teknologier. LÄS MER

  3. 3. Användargenererat innehåll på digitala marknadsplatser : En fallstudie om användarupplevelse och motivation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Susanna Vartanian; Moa Dahlberg; [2021]
    Nyckelord :Self-Determination Theory; User-Generated Content; Digital marketplace; Social networks.; Self-Determination Theory; Användarupplevelse; Användargenererat innehåll; Digitala marknadsplatser; Sociala nätverkssajter.;

    Sammanfattning : Digitala marknadsplatser är digitala plattformar baserade på användargenererat innehåll. De är svåra att etablera då de huvudsakligen är beroende av användarens motivation och fria vilja att bidra med innehåll. LÄS MER

  4. 4. Locavore : Utveckling av en digital marknadsplats

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emelie Källander; Sandra Bårdén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The project is based on a need expressed by food producers and restaurants. A study conducted by interviewing active businesses in Halland concluded a need for transporting small, locally produced goods. LÄS MER

  5. 5. En studie i upplevd användbarhet med avseende på navigerbarhet hos en digital marknadsplats för gårdsförsäljning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sofie Drugge Eneroth; Frida Dolk; Patrik Habbe; Felix Nordgren; Löfgren Philip; Axel Malmborg; Schadewitz Eric; [2021]
    Nyckelord :navigerbarhet; användbarhet; gårdsförsäljning; webbapplikation;

    Sammanfattning : Studier visar att intresset för att handla lokalt ökar, samtidigt som antalet köp av matprodukter via e-handel växer. Syftet med denna studie var att lägga grunden för en digitalisering av gårdsförsäljning. LÄS MER