Sökning: "Digital news service"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden Digital news service.

  1. 6. Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår : En studie om Bonnier News lokaltidningssegment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Arnshed; Fabian Seitz; [2022]
    Nyckelord :Media; newspaper; local newspaper; digitization; digital transformation; marketing; marketing strategies.; Media; tidning; lokaltidning; digitalisering; digital transformation; marknadsföring; marknadsföringsstrategier.;

    Sammanfattning : Titel: Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår - En studie om Bonnier News lokaltidningssegment Nivå: Kandidatuppsats i ämnet Företagsekonomi C Författare: Jesper Arnshed & Fabian Seitz Handledare: Katarina Arbin Datum: Januari 2022 Syfte: Traditionell mediekonsumtion har länge utgått från den fysiska papperstidningen. Med digitaliseringens intåg blev förändringar påtvingade för verksamheter. LÄS MER

  2. 7. Länge leve nyheterna : En kvalitativ studie om äldres känslor inför användning av digitala nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Maria Hjelm; Irma Lagumdzija; [2022]
    Nyckelord :Interaction Design; Digital news service; Fogg Behavior Model; Triggers; User Diary; Interaktionsdesign; Digital nyhetstjänst; Fogg Behavior Model; Triggers; Dagböcker;

    Sammanfattning : Studien har för avsikt att undersöka äldres känslor inför användning av digitala nyhetsmedier samt hur en interaktionsdesigner kan arbeta proaktivt för delaktighet i samhällsdebatten, när fysisk nyhetsdistribution fasas ut och digital distribution är det som kvarstår. En utgångspunkt i studien är att äldre individer ofta besitter förmågan att använda digitala medier, men har låg motivation. LÄS MER

  3. 8. Neglecting disinformation : A critical discourse analysis of how Swedish news media contribute to the meaning making of the Digital Services Act

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Rebecka Sundholm; [2022]
    Nyckelord :Digital Services Act; disinformation; critical discourse analysis; ideology; Internet regulations; Swedish news media; media discourse;

    Sammanfattning : The concern about disinformation in the digital space has increased since the U.S Presidential Election and the British ‘Brexit’ Referendum in 2016. Many have argued for stricter regulatory frameworks for the Internet to uphold the public’s trust in democratic institutions. LÄS MER

  4. 9. The EU press publishers' right: past, present, and future

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt (IFIM)

    Författare :Anna Shimkova; [2021]
    Nyckelord :press publishers right; copyright; related rights; intellectual property law; European union; the Directive 2019 790 on Copyright in the Digital Single Market 2019 790; право издателей прессы; авторское право; смежные права; право интеллектуальной собственности; Европейский Союз; Директива 2019 790 об авторском праве и смежных правах на едином цифровом рынке;

    Sammanfattning : This master thesis is dedicated to the press publishers’ right introduced by Article 15 of the Directive (EU) 2019/790 on copyright and related rights in the Digital Single Market. The article became one of the most debated provisions in the whole directive. LÄS MER

  5. 10. Public service popularitet under pandemin : En fallstudie om unga vuxnas ökande användning av SVT Nyheter under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hanna Schütz; Lotten Hellström; [2021]
    Nyckelord :corona pandemic; media use; news consumption; SVT News; young adults;

    Sammanfattning : This study aims to, against the background of the change in viewership figures, identify the factors that explain SVT Neuter’s increasing popularity within the age group young adults during the corona pandemic in the spring of 2020. The study wishes to receive answers to the questions: How do the interviewed young adults reason about their own media use and use of SVT Nyheter during the corona pandemic? And how do the interviewed young adults reason about increases/decreases in their own consumption of news based on the changed needs that have arisen as a result of the corona pandemic? The framework of uses and gratifications are taken into concern when analysing the results of this study. LÄS MER