Sökning: "Digital niche bank"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Digital niche bank.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Från data till beslut: Hur samspelet mellan människor och IT-verktyg ser ut i beslutsstödsprocessen hos en svensk nischbank : En fallstudie kring hur en svensk nischbank tar fram, uppfattar och använder beslutsstöd

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Hamza El Moussaoui; Daniel Knezevic; [2023]
    Nyckelord :Internal business process; decision support; digital competence; data; language barrier; Verksamhetsprocess; beslutsstöd; digital kompetens; data; språkbarriär;

    Sammanfattning : The study has been carried out with the aim of finding out what a Swedish niche bank's worksystem around the use of decision support looks like. More specifically how decision support is produced and how this decision support is understood and used to partly improve internalbusiness processes. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföringens betydelse för digitala nischbanker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Thea Carlbom; Pontus Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Digital niche bank; relationship marketing; trust; loyalty; digital media; Digital nischbank; relationsmarknadsföring; förtroende; lojalitet; digitala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala nischbanker i Sverige använder relationsmarknadsföring.  Metod: Studien är genomförd med hjälp av en kvalitativ multipel fallstudie med en deduktiv ansats. Empirin är insamlad genom semistrukturerade intervjuer utförda via Zoom hos fyra svenska digitala nischbanker. LÄS MER

  4. 4. Covid-19: främjare eller hämmare av digitalisering i arbetssystem : En fallstudie om digital transformation och digital motståndskraft i en svensk nischbank

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Agnes Moisander; [2020]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Resilience; Digital innovation; Forced Digitization; Value Creation; Digital transformation; digital motståndskraft; digital innovation; påtvingad digitalisering; värdeskapande;

    Sammanfattning : The study was conducted in an information system according to the definition of a worksystem, in a swedish niche bank. Where the effects of the current pandemic and its consequences regarding digital transformation and digital resilience have been investigated. LÄS MER

  5. 5. Är det traditionella sättet att bedriva bankverkamhet förbi? : En kvalitativ studie om hur digitaliseringen har förändrat svenska bankers affärsmodeller

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Mårtensson; Claudia Üre; [2019]
    Nyckelord :business models; business model canvas; digitalization; driving forces; Swedish banking sector; big banks; niche banks; affärsmodeller; business model canvas; digitalisering; drivkrafter; svenska banksektorn; storbanker; nischbanker;

    Sammanfattning : Den pågående digitaliseringen kan ses som en av de mest väsentliga omvandlingarna av det moderna samhället, vilket har påverkat stora delar av näringslivet och människors vardag. Digitaliseringen har bidragit till omfattande förändringar i hur organisationer bedriver sin verksamhet och en av de främsta utmaningarna anses vara relaterade till utformningen av affärsmodeller. LÄS MER