Sökning: "Digital product placement"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Digital product placement.
1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER
2. Från Tradition till Innovation : En fallstudie om möjlig effektivisering av orderplocksprocessen på ett livsmedelslager
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : The Food Industry plays a crucial role in meeting human needs, but it also requires complex management in the supply chain. A costly and labor-intense part of the chain involves the order picking process, where proper handling and accuracy are important to ensuring the quality of food products. LÄS MER
3. Gränssnittsdesign för optimal produkpresentation : Hur UX-design kan användas för produktpresentation och påverka användarupplevelse
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This study has been carried out in collaboration with BeKa SWEDEN AB with the aim ofinvestigating how optimal product placement and product presentation should take place on awebsite using UX design. The research question reads as follows: "How can UX design beused to create an optimal product presentation of a single product, and further improve theuser experience on a web page?". LÄS MER
4. Regnbågsflaggan som strategi?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER
5. Upplevelseköpet : En användbarhetsstudie av mobila Augmented Reality applikationer inom möbelhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : New technological innovations and solutions create new buying patterns and new opportunities for companies to showcase and communicate their products. Research shows that digital and interactive product experiences in retail increase the consumer experience as technology influences the perception of products and willingness to buy. LÄS MER