Sökning: "Digital skyltning"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Digital skyltning.
1. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER
2. Hur ett gångstråk kan bli mer promenadvänligt : En studie gjord i centrala Sandviken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : Bilens bekväma och effektiva fördelar har gjort att den har blivit väldigt populär som färdmedel. Bilanvändningen har dock gett konsekvenser för både den ekologiska hållbarheten och den sociala hållbarheten. LÄS MER
3. Främjande av hållbar konsumtion medhjälp av digitala skärmar : En kvantitativ studie av digitala skärmars innehåll och dess påverkan på konsumtion
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Till följd av de stora miljöutmaningar som världen står inför idag, där majoriteten av dem orsakats av människan, har ett hållbart konsumtionsbeteende blivit alltmer betydelsefullt. För att uppnå ett hållbart konsumtionsbeteende bör butikers gemensamma mål vara att involvera kunder till att handla mer hållbart samt främja miljövänliga och hållbara produkter. LÄS MER
4. Designa en arbetsyta : för att främja kreativitet och samarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I denna studie presenterar författarna sin forskning om hur ett företag kan utforma en arbetsyta för att öka kreativitet och samarbete. Tidigare vetenskaplig forskning visar ett gap i studier som gäller sambandet mellan den fysiska arbetsytan och kreativitet. Denna fallstudie är skriven med ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER
5. Skylta med framgång : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Skylta med framgång – En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön Författare: Jonatan Eriksson & Philip Svensson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur upplever konsumenter digital skyltning i olika servicemiljöer? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera digital skyltning och dess påverkan på upplevelser i olika servicemiljöer. LÄS MER