Sökning: "Digital start-ups"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Digital start-ups.

  1. 1. Reputation Management in a Digital Age : How start-ups control their online reputation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Fanny Jacobsson; Lo Meh Paw; [2024]
    Nyckelord :Online Reputation Management; Brand Equity; Startups; Image;

    Sammanfattning : Background: With digitalization, the increased use of the World Wide Web and social media combined with the aware and engaged costumer, the conditions of reputation management are also evolving (Beal & Strauss, 2008; Jones et al., 2009). LÄS MER

  2. 2. Navigating the New Normal: Supporting Motivation in the Remote Workplace : From a Self determination Theory

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Martina Lindberg; Mathilda Steinmann; [2023]
    Nyckelord :Remote Work; Management Support; Informational Support; Material Support; Emotional Support; Motivation; Self-determination Theory; Autonomy; Competence; Relatedness.;

    Sammanfattning : Work motivation has been a topic of significance for a very long time, however, since there has been a recent shift towards remote work, traditional motivational theories might need to be reconsidered and applied to the new way of working. The self-determination theory (SDT) is one of many motivational theories, which says that once the three basic psychological needs for autonomy, competence, and relatedness are reached, individuals will experience high amounts of motivation. LÄS MER

  3. 3. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Niklas Idoffsson; Jonatan Hildingsson; [2023]
    Nyckelord :Startup-företag; B2C; Digitala marknadsföringsstrategier och Digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER

  4. 4. PropTech : Ett modeord, men vad betyder det?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Per Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :PropTech; Digital transformation; Real Estate; PropTech; Digital transformation; Fastigheter;

    Sammanfattning : Begreppet PropTech, har sin uppkomst i samband med framväxten av digitalisering och teknologisk innovation inom fastighetssektorn. Under de senaste decennierna har det skett betydande framsteg inom informations- och kommunikationsteknologi, samt inom områden som dataanalys, molnteknologi och artificiell intelligens. LÄS MER

  5. 5. Digitalisation of Start-Up Business Models

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yara Khalil; Adam Thomson; [2023]
    Nyckelord :Digitalisation; start-ups; value; business models; digital business models; digital transformation; digital outsourcing; digital technologies; entrepreneurship.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research Question: How is digitalisation impacting and developing start-ups' business models? Purpose: The study’s purpose is to examine how digitalisation affects entrepreneurship and how start-ups create and develop their business models in response to digital changes. Methodology: The study is a qualitative multiple case study and the data was collected through semi-structured interviews. LÄS MER