Sökning: "Digital technology in preschool"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden Digital technology in preschool.
1. Förskollärares användning av digitala teknologier i förskolan : En kvalitativ undersökning om vad som påverka förskollärarens val av tekniker i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete handlar om svenska förskollärares användning av digitala teknologier på förskolan. Fokus på denna studie ligger på att få en förståelse i vad som påverkar förskollärarnas användning av digitala teknologier och om det kan kopplas till deras ålder och examensår. LÄS MER
2. Parents’ perceptions about preschool children’s use of mobile devices and experiences at art museums
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : The child–environment interaction type, which involves touching and handling part of collections and displays, is less common in art museums. In addition, art museums demand many behavioural rules from their visitors. The adult caregivers, therefore, prefer that their preschool children participate in child-friendly activity programmes. LÄS MER
3. Integrering av digital teknik i förskoleutbildning : En undersökning av pedagogiska metoder och strategier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The problem area that the study examines is how Lindström's (2008) theory and model can be conceptualized in the integration of digital technology and how it affects children's learning and development as well as preschool teachers' attitude to digital technology. This study is conducted both qualitative (semi-structured interviews) and quantitative (surveys) for empirical work. LÄS MER
4. Digitala resurser för förskolans yngsta : Förskollärares syn på teknikanvändning i undervisning med förskolans småbarn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och diskutera småbarns (1-3 år) digitala teknikanvändning i förskolan, med utgångspunkt i förskollärarnas beskrivningar av vilka digitala resurser som småbarnen erbjuds i undervisning och vilka undervisningsmål som förskollärarna knyter till användnningen av dessa. Studien utgår ifrån sociokulturella perspektivtaganden med vikt vid begrepp såsom stöttning och lärande genom sociala samspel. LÄS MER
5. Digitalisering - Fallstudie av en digital modell
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Byggbranschen står inför många utmaningar som exempelvis låg produktivitet, brist på forskning, utveckling och digitalisering. Idag har byggbranschen hamnat efter inom produktivitetsutveckling och digitalisering jämfört med andra branscher. LÄS MER