Sökning: "Digital"

Visar resultat 1 - 5 av 8341 uppsatser innehållade ordet Digital.

  1. 1. SHARENTING: ”MITT FLÖDE BESTÅR JU MESTADELS AV MITT BARN” - En kvalitativ intervjustudie som undersöker bakomliggande anledningar till att mammor delar bilder på sina barn på Instagram och Facebook.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Isabell Ahlström; [2020-06-25]
    Nyckelord :Sharenting; Instagram; Facebook; uses and gratification; framställning; digital identitet; gemenskap; bekräftelse; tillhörighet; informationsdelning.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka vilka bakomliggande anledningar som gör att mammor väljer att publicera bilder på sina barn på Instagram och Facebook.Teori: Studien utgår från Uses and gratifications samt teorier kring framställning online. LÄS MER

  2. 2. Implementation and Exploitation of Data and Data Driven Decisions in B2B sales and marketing - A Case Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ella Almius Cederstav; Elin Elmeljung; [2020-06-23]
    Nyckelord :Big data; Data driven; Data Analytics; Digital transformation; Change management;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-23]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Virtual Avatars, Virtual Influencers & Authenticity

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Victor Andersson; Tim Sobek; [2020-06-23]
    Nyckelord :Virtual avatars; Virtual Influencers; Authenticity; Digital Marketing; Influencer Marketing; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. CSR is more than PR - Consumer perception of digital sustainability communication from fast fashion brands

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Hafström; Antonella Shahin; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; brand credibility; digital communication; sustainability; fast fashion brands;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER