Sökning: "Digitala Säljprocesser"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Digitala Säljprocesser.

  1. 1. Digital Sales Room : En enkätstudie om framtidens lösning inom digital försäljning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Samuel Trollius; Zebastian Andersson; [2022]
    Nyckelord :Digital Sales Room; Digitalization och Digital sales; Digital Sales Room; Digitalisering; Digital försäljning;

    Sammanfattning : Digitalisering bidrar till utveckling för svenska företag. Regeringen pushar för digital innovation så att företag ska få tillgång till de senaste digitala systemen. Om företag inte digitaliserar sig riskerar de att hamna efter. Ett område som har påverkats av digitaliseringen är försäljningsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Designing a Digital Meeting Place for B2B Sales Interactions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Joel Ottosson; [2020]
    Nyckelord :B2B; sales process; digital meeting place; usability testing; web application; interaction design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Business to business (B2B) sales constitutes a big part of today's sold goods and services. These sales processes are getting more complex and involve more people than before. B2B sales are also more and more taking place online. LÄS MER

  3. 3. DIGITALA SÄLJPROCESSER : Digital innovation som en drivkraft för digital transformation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Andreas Fransson; Sebastian Frisk; [2020]
    Nyckelord :Digital transformation; Digitala Säljprocesser; Digital Innovation; Sökmotorsoptimering;

    Sammanfattning : In today’s highly digital world a great undertaking for organizations is the transformation of value processes from the classical analog to the modern digital. How and when does this transformation unfold and could digital innovations within sales processes be a driving force for this transformation. LÄS MER

  4. 4. Blockchain: fundamentet i en ny fastighetsmarknad? : En studie om digitala identiteter och tokens som verktyg för en likvid och transparent fastighetsmarknad

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Robin Gustafsson Rydell; Alexander Hult; [2019]
    Nyckelord :Commercial real estate; liquidity; transparency; due diligence; blockchain; tokens; digital identities; smart contracts; Kommersiella fastigheter; likviditet; transparens; due diligence; blockchain; tokens; digitala identiteter; smarta kontrakt;

    Sammanfattning : Fastigheter identifieras av många som ett relativt illikvitt tillgångsslag vars information även ivissa avseenden kan anses vara opak för den öppna marknaden. Detta resulterar i långa ochkostsamma köp- och säljprocesser, där informationsasymmetrier mellan köpare och säljaremåste redas ut under en due diligence process. LÄS MER