Sökning: "Digitala Transformationer"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden Digitala Transformationer.

  1. 11. Krishantering med hjälp av digital transformation : En studie på hur svenska företag har arbetat under covid-19

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Tom Halvarsson Eklund; David Olmårs; [2021]
    Nyckelord :digital transformation; crisis management; covid-19; digital transformation; krishantering; covid-19;

    Sammanfattning : Att arbeta med digital transformation har visat sig vara en nyckelfaktor för företag som lyckatshantera den rådande krisen orsakad av covid-19 väl. Med detta i åtanke ämnade studien attundersöka hur svenska företag anpassat sig digitalt under krisen utifrån studiens valda ramverk. LÄS MER

  2. 12. Digital transformation för en mer effektiv och tillgänglig detaljhandel : En kvalitativ studie för att analysera konsumenters kundresor och dess påverkan inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jonathan Jonasson; Hanna Lundvall; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; digital marketing; digital retailing; digitization; e-commerce; customer journey; work system; Digital transformation; digital marknadsföring; digital detaljhandel; digitalisering; e-handel; kundresan; arbetssystem;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har blivit en av de viktigaste pågående omvandlingarna som sker i nutida samhället och denna utveckling är viktig inom specifikt detaljhandeln samt modebranschen. Då modebranschen befinner sig på en global marknad har de utvecklat olika försäljnings-strategier på olika plattformar, för att bemöta konsumenters efterfrågan till digitala lösningar. LÄS MER

  3. 13. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aleksandra Srndovic; Jelena Gojkovic; [2021]
    Nyckelord :Digitization; retail; communication strategy; marketing; Porter’s five forces; marketingmix; marketing strategy; Word of Mouth; Digitalisering; detaljhandel; kommunikationsstrategi; marknadsföring; Porter’s five forces; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER

  4. 14. EPID image prediction using a U-net model.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Felix Liu; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Radiation therapy is one of the most common treatment methods for cancer today, with an estimated half of patients requiring it at some point in the course of their illness. In radiation therapy, verification of treatment plans is an important process. LÄS MER

  5. 15. Controllern, en ekonomi och IT-kunnig systemutvecklande affärspartner

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kia Norhardt; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De flesta branscher genomgår en så kallad fjärde industriell våg med digitala transformationer som innebär inköp, utveckling och integration av nya tekniska resurser. Detta förväntas skapa effektivare automatiserade arbetsprocesser samt tillgänglighet till data och värdefull information. LÄS MER