Sökning: "Digitala kundmöten"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Digitala kundmöten.

  1. 1. Relationsbyggandet vid digitala rådgivningsmöten, perspektiv från privatrådgivare : En studie kring utmaningar och möjligheter i det digitala mötet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Timothy Ylinen; Bashir Atai; Jesper Holm; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date:            [2022-06-02]   Level:           Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr    Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University    Authors:             Bashir Atai                Jesper Holm                    Timothy Ylinen                              98/01/03                   93/08/07                         93/12/31   Title: Building relationship in a digital age focusing on digital meeting, from financial advisors’ perspective            Supervisor: Rana Mostaghel   Keywords: Digital meeting, Customer value, Relationship, Trust, Marketing, Bank industry   Research questions:  What are the challenges in the digital customer meeting regarding value creation and relationship building and how do financial advisors handle the challenges? What opportunities are there for financial advisors when it comes to the shift from physical customer meetings to digital customer meetings?   Purpose: The purpose of this study is to investigate the challenges and opportunities of digital customer meetings that financial advisors need to deal with when building and maintaining relationships online through meetings.   Method: In this study, a qualitative survey method has been applied. LÄS MER

  2. 2. Kristider - Revisorns arbetsuppgifter : En studie om revisorernas arbetsuppgifter i krissituationer

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Marcus Vogel; Fredrik Johansson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; authorized auditor; audit; accounting-law; independent; customer relationships; customer advice; digitalization; Covid-19; auktoriserad revisor; revision; revisorslag; fortlevnadsprincipen; oberoende; kundrelationer; kundrådgivning; digitalisering.;

    Sammanfattning : En revisor ska utifrån ett opartiskt och självständigt förhållningssätt granska ett företags redovisning. Uppdraget som revisorn genomför ska enligt gällande lagar genomföras helt oberoende. Det innebär att revisionen inte ska påverkas av yttre omständigheter eller personliga agendor. LÄS MER

  3. 3. Digitala ledarskapet : En kvalitativ studie om digitaliseringens påverkan på organisationen och dess ledarskap.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anton Månsson; Victor Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :Organizational change; change management; institutionalization; digitalization; Organisationsförändring; förändringsledarskap; institutionalisering; digitalisering;

    Sammanfattning : Nyligen genomförda studier angående digitalisering visar att det kan nyttjas och spela en viktig roll när det kommer till förändringsprocesser inom organisationer. Den rådandepandemin har bidragit till en kraftigt ökad utvecklingshastighet där flertalet teknologiskt, drivna projekt initieras. LÄS MER

  4. 4. Relation-och förtroendeskapandegenom digitala kundmöten : En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jasmine Landsfried Hammami; Geeta Erlandsson; [2021]
    Nyckelord :trust; relationship; quality; customer meeting; communication channels; digitalization.; förtroende; relation; kvalitet; kundmöte; kommunikationskanaler; digitalisering;

    Sammanfattning : Författare: Geeta Erlandsson och Jasmine Landsfried Hammami Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Relation-och förtroendeskapande genom digitala kundmöten: En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv Bakgrund och problem: Den digitala utvecklingen har påskyndats ytterligare på grund av den rådande coronapandemin, vilket har resulterat i att företagens fysiska tjänster har blivit alltmer digitala på gott och ont. För att företagen ska lyckas och fortleva är det viktigt att de arbetar aktivt med att skapa relation och förtroende till kunderna. LÄS MER

  5. 5. IKT i vägledning : En studie om vilka problem och möjligheter som arbetsförmedlare upplever med vägledning via chatt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Leila Illikainen; Åsa Riisom; [2020]
    Nyckelord :e-vägledning; karriärvägledning; chatt; digital kompetens; IKT;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa Arbetsförmedlingens användning av informations- och kommunikationsteknologi (IKT) inom uppdraget orienterande karriärvägledning, och att undersöka vilka problem och möjligheter som arbetsförmedlare upplever i samband med vägledning via chatt, samt om arbetsförmedlarens egna digitala färdigheter har någon betydelse för uppdraget. Arbetsförmedlingen har länge använt sig av chatt i sina kundmöten och sedan hösten 2019 även i vägledning. LÄS MER