Sökning: "Digitala marknadsföringskanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Digitala marknadsföringskanaler.

  1. 1. Hur har marknadsföringsstrategier förändrats inom svenska apotek på grund av digitaliseringen? : En kvalitativ studie avgränsad till apotek i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Sundell; Hanna Rune; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; marketing mix; traditional marketing; digital marketing;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om hur digitalisering har påverkat marknadsföringsstrategier inom svenska apotek som verkar inom både e-handel och fysisk verksamhet. Två forskningsfrågor har undersökts, vilka är hur marknadsföringsstrategier påverkats av digitaliseringen i svenska apotek samt hur denna utveckling hjälpt apoteken i Sverige att konkurrera med varandra. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhet - trendigt säljord eller viktigt budskap?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linus Johnsson; [2022]
    Nyckelord :Social media-marknadsföring; Instagram; hållbarhet; kommunikation; grönmålning; slow fashion;

    Sammanfattning : Using sustainability claims as a sales pitch is starting to be the new norm, even though some products aren’t even close to being environmentally friendly. Marketers are exploiting the consumers lack of knowledge in sustainability as a way to convince them that their products are a good choice, especially in the fashion industry. LÄS MER

  3. 3. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petronella Lång; Martin Liedholm; [2019]
    Nyckelord :Omni channels; Unitary experience; Digital sales channels; Digital marketing channels; Physical sales channels; Physical marketing channels; Retail; Retail chains.; Omnikanaler; Enhetlig upplevelse; Digitala försäljningskanaler; Digitala marknadsföringskanaler; Fysiska försäljningskanaler; Fysiska marknadsföringskanaler; Detaljhandel; Detaljhandelskedjor.;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER

  4. 4. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER

  5. 5. Attribution i praktiken : En kritisk granskning av attributionsmodeller inom marknadsföring för e-handelsföretag

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Malin Bokström; [2016]
    Nyckelord :Attribution; tillskrivning; e-handel; digital uppföljning; digitala kanaler;

    Sammanfattning : Den snabba framväxten av Internet försvårade evalueringen av hur Internet skulle användas i affärsverksamheter. E-handeln blev snabbt en accepterad del i verksamheten för många företag och ett koncept känt som attribution applicerades på marknadsföringskanaler. LÄS MER