Sökning: "Digitala metoder"

Visar resultat 1 - 5 av 749 uppsatser innehållade orden Digitala metoder.

  1. 1. Aktionsforskning med språk och kommunikationsundervisning i blickfånget En studie med fokus på hur de yngsta barnen kommunicerar om litteraturen i förskolan En

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Emelie Bergstedt Bergstedt; [2024-02-29]
    Nyckelord :Aktionsforskning; kommunikation; förskola; högläsning; litteracitet; språkutveckling; de yngsta barnen; litteratur; undervisning; livsvärldsfenomenologi; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Den här studien baseras på aktionsforskning och har genomförts som ett utvecklingsarbete på en förskola i västra Sverige tillsammans med de yngsta barnen i vårt utbildningssystem. Syftet med denna aktionsforskning har varit att förbättra och förändra högläsningstillfällena på förskolan och därav sträva efter att alla barn som deltagit i studien får en större möjlighet att bli delaktiga i kommunikationen om litteraturen vid högläsningstillfällena. LÄS MER

  2. 2. Jakten på Resonans - En Covid-19-relaterad studie om musikalisk kommunikation i digitala medier.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Jens Helander; [2024-01-19]
    Nyckelord :Johann Kuhnau; Bibliska historier; Hartmut Rosa; resonans; Roman Jacobson; kommunikation; retorik; barockorgel; orgel; kyrkomusik; digitala medier; Den visuella musiken; Covid-19;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemins skarpa restriktioner för sammankomster hänvisade under långa perioder all levande kyrkomusik till nya digitala format. En förändrad kontaktyta för musikalisk kommunikation gör något med både utövaren och med materialet som ska förmedlas. LÄS MER

  3. 3. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Muren mellan skolan och fritidens engelska : Hur inkluderas extramural engelska i skolans engelskundervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Fatlind Berisha; [2024]
    Nyckelord :Extramural engelska; engelskundervisning; fritidsengelska och undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : This study explores the integration of extramural English in school teaching of English and use among students outside the classroom. With the growing exposure to English through digital media, a new concept of "prosumer" is being created, a role that students increasingly fulfill where they are active both as consumers and producers. LÄS MER

  5. 5. Navigating Industry 4.0 to Industry 5.0 : Challenges and Strategies for Workforce Transition and its Relation to SDGs

    Master-uppsats, KTH/Energisystem

    Författare :Dhairysheel Shivaji Ambhore; [2024]
    Nyckelord :Industry 4.0; Industry 5.0; Sustainable Development Goals SDGs ; industry 4.0; industry 5.0; hållbarhetsmål SDGs ;

    Sammanfattning : The Fourth Industrial Revolution, known as Industry 4.0, has ushered in a new era of technological advancement and disruption across Manufacturing Industries. As organizations embrace digital technologies, artificial intelligence, and automation, the workforce faces profound changes in job roles, skill requirements, and training needs. LÄS MER