Sökning: "Digitalisering skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 230 uppsatser innehållade orden Digitalisering skolan.
1. Den digitala läsförståelsen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Malmö högskola/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM); Malmö universitet/Malmö högskola/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att undersöka det rådande forskningsläget gällande digital läsning i skolan. Vi har varit intresserade av att undersöka hur gymnasieelevers läsförståelse påverkas av digitala texter och hur elever upplever läsningen av dessa. LÄS MER
2. Digitala verktyg i undervisningen En intervju- och enkätstudie bland pedagoger i årskurs 4–6
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte:I och med införandet av den nationella digitaliseringsstrategin (2017) inom den svenska skolan var syftet med studien var att undersöka vilka uppfattningar lärare i årskurs 4–6 hade om digitala verktygs användbarhet i undervisningen. Syftet var även att ta reda på vilka utmaningar användandet av digitala verktyg förde med sig för lärarna. LÄS MER
3. A Landscape of Deep-Tech and Venture Capital in Europe
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Considering that technology is developing at a rapid pace, the venture capital landscape changes due to R&D and product maturity life cycles shortening dramatically compared to 50 years ago, thus impacting the portfolio of a VC and its future investment opportunities. However, this relationship between digitalization and venture capital remains underexamined in literature. LÄS MER
4. Web-based interface for data visualization
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the age of Big data and exponential digitalization, data visualization is becoming a ubiquitous tool to understand trends, patterns and identify deviations that better help in decision making. The purpose of this thesis is to explore how a scalable data visualization interface can be designed with the open-source web library D3.js. LÄS MER
5. Programmeringsundervisningens syfte, innehåll och metod, enligt olika aktörer i utbildningssystemet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Detta är en undersökning om hur uppdraget i programmering i skolan har tolkats på väg nerfrån Skolverket till eleverna genom en kvalitativ studie. Intervjuer har tillämpats som metodoch dessa har analyserats utifrån ett tolkningsperspektiv med en iterativ ansats. LÄS MER
